Bukefalos 28 år!

hur tilltalar era föräldrar er?

Tranan

Trådstartare
Mina föräldrar tilltalar alltid mig med namn.
Men jag antar att det inte är helt normalt.
så tilltalar era föräldrar er med namn eller pronomen eller annat?
 
Jag har tre smeknamn som används då och då, varav ett är "stump" som i "stumpan." :D Är helt okej med det. Förnamn används också förstås, men generellt använder man väl förnamn ganska sällan när man umgås? Om man inte aktivt ropar på någon som är utom synhåll eller liknande.
 
Förnamn, ibland typ hjärtat/gumman eller liknande.
Ibland när de pratar om mig och min syster blir det tjejerna eller liknande. (Men vi börjar bli för gamla för det.)
 
Jag använder mina barns namn oavbrutet, men det kanske ändras när de blir större och (förhoppningsvis) hittar på mindre bus.

För att påkalla uppmärksamheten hos små barn förstår jag det, jag trodde vi pratade om nutid med våra egna föräldrar.

Det kan hända att mitt namn användes oftare när jag var ung/liten men i så fall minns jag det inte. Det var nog smeknamn väldigt ofta då också. :)
 

Liknande trådar

Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
275
Senast: sjoberga
·
Samhälle På facebook idag dyker det upp artiklar från bland annat Aftonbladet och Expressen om att alla invånare i landet behöver börja förbereda...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
19 604
Senast: Cambrie
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 995
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hur vet man vilken del av vården man skall kontakta? Går man alltid via VC? Har två (icke-akuta) ärenden jag behöver ta upp med vården...
Svar
4
· Visningar
514
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp