Hur tränar man bort de?

E

erika nilsson

Hej

Min kompis har köpt sig en labrador tik på 18mån som
man inte får ta i tassarna & kolla i munnen på, men de enda tiken gör
är att backar bakåt och helt enkelt inte vill, ej agressiv som t.ex visar tänderna, bits,morrar.. och nu undrar ja/hon att
på vilket sätt kan man träna bort den ''dåliga vanan'' ? :)
 
Sv: Hur tränar man bort de?

Träning träning! Pilla mkt på tassar, öppna munnen ofta men korta stunder, så blir det snart ingen big deal ;)
Lycka till!
 
Sv: Hur tränar man bort de?

Japp. Babysteps med mkt träning.

Och att göra det "obemärkt" utan press är bra oxå. Typ hålla tassen små korta stunder när hunden ligger o vilar o det kollas på tv. Börja med att stryka försiktigt längs benet o vänj hunden vid det, sen gå vidare till tassen.

Öht vänja hunden vid att det är okej o ofarligt att bli struken över kroppen. Som alltid när det kommer till djur, ju mer dom kan o utsätts för (under lugna, behärskade former) desto bättre, lugnare o tryggare individer.
 
Sv: Hur tränar man bort de?

Håller helt med föregående... Kräv det inte av hunden innan hunden är bekväm med det... O börja med korta stunder gärna när hunden är trött och medgörlig :) Tillstut kan du "be" att få titta i munnen korta stunder och belöna med godis....
Min ena hund ville inte ens att jag öppnade hennes mun när hon kom till mig men nu skrapar jag hennes tänder själv, det går tillslut :)
 
Sv: Hur tränar man bort de?

Okej va bra tack för hjälpen :), nu har ja bra råd att komma med till henne :)
 
Sv: Hur tränar man bort de?

godis, träning, pilla på tassar och i munnen ofta men korta stunder!
beröm med godis varje gång om det går bra :))
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
718
Senast: Emmi
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 784
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
434
Senast: Sirap
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 186
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Bildtråden
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp