Hur tränar man bort de?

E

erika nilsson

Hej

Min kompis har köpt sig en labrador tik på 18mån som
man inte får ta i tassarna & kolla i munnen på, men de enda tiken gör
är att backar bakåt och helt enkelt inte vill, ej agressiv som t.ex visar tänderna, bits,morrar.. och nu undrar ja/hon att
på vilket sätt kan man träna bort den ''dåliga vanan'' ? :)
 
Sv: Hur tränar man bort de?

Träning träning! Pilla mkt på tassar, öppna munnen ofta men korta stunder, så blir det snart ingen big deal ;)
Lycka till!
 
Sv: Hur tränar man bort de?

Japp. Babysteps med mkt träning.

Och att göra det "obemärkt" utan press är bra oxå. Typ hålla tassen små korta stunder när hunden ligger o vilar o det kollas på tv. Börja med att stryka försiktigt längs benet o vänj hunden vid det, sen gå vidare till tassen.

Öht vänja hunden vid att det är okej o ofarligt att bli struken över kroppen. Som alltid när det kommer till djur, ju mer dom kan o utsätts för (under lugna, behärskade former) desto bättre, lugnare o tryggare individer.
 
Sv: Hur tränar man bort de?

Håller helt med föregående... Kräv det inte av hunden innan hunden är bekväm med det... O börja med korta stunder gärna när hunden är trött och medgörlig :) Tillstut kan du "be" att få titta i munnen korta stunder och belöna med godis....
Min ena hund ville inte ens att jag öppnade hennes mun när hon kom till mig men nu skrapar jag hennes tänder själv, det går tillslut :)
 
Sv: Hur tränar man bort de?

Okej va bra tack för hjälpen :), nu har ja bra råd att komma med till henne :)
 
Sv: Hur tränar man bort de?

godis, träning, pilla på tassar och i munnen ofta men korta stunder!
beröm med godis varje gång om det går bra :))
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 083
Senast: Castellini
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 187
Senast: Migo
·
Träning Hej! Jag har för en månad sen skaffat en islandshäst på foder. Problemet är att han är väldigt krånglig när det kommer till att göra...
Svar
5
· Visningar
1 022
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 053
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp