Bukefalos 28 år!

Hur tränar man bort osäkerhet?

Banni

Trådstartare
Som rubriken lyder, hur tränar man sin hund att vara mer trygg i sig själv?
Min hund spänner sig mycket vid hundmöten, reser ragg och börjar skaka/darra i musklerna, detta är när han går förbi andra hundar, när han väl får nosa på dom så slappnar han av lite och vill leka.
Hans beteende resulterar i att många hundar börjar skälla på honom och vill "gå till attack" då han är så osäker.
Han skäller inte, morrar inte och bits inte, vill bara ha tips på hur man kan göra får att så småningom bli av detta beteende.
Han är 15månader och inte kastrerad.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 259
Senast: Migo
·
Hundhälsa Börjar inse att det inte är riktigt hållbart att ha två intakta hudar hemma av olika kön. Även om vi separerade dem ett par dagar före...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 785
Senast: Masse
·
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 372
Hundträning Tog en omplaceringshund för några månader sedan. En supersnäll stövare. Tyvärr skäller hon på andra hundar när vi möter dem. Hon är...
2
Svar
20
· Visningar
3 007
Senast: Ratax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp