Hur träna fram dom där läckra "rumpfiléerna"? (på hästen! Haha)

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare Vogue
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 224

Vogue

Trådstartare
Skulle vilja ha tips på hur man tränar fram dom där riktigt läckra filéerna bakom sadeln? :)

Sv: Hur träna fram dom där läckra "rumpfiléerna"? (på hästen! Haha)

En riktigt välutbildad och musklad hopphäst får ofta som en kudde bakom sadeln samt rejält musklade lår och upp över "skinkorna", skulle vilja ha mer tips än det vanliga med klättring osv! :)

Så ser min häst ut när hon är fet!

Kan det verkligen vara önskvärt att få en "kudde" bakom sadeln, borde inte muskeln sträcka sig under sadeln också?

Annars så är galoppfattningar från samlad skritt till samlad galopp typ som situps och ger riktigt fina mag och rumpmuskler.

Jo givetvis är det musklat längs hela ryggen, men den mynnar ut så eller hur jag skall beskriva! :)

Tack för det tipset, det är även något vi behöver öva mycket på så det passar utmärkt! :)

Du har ju redan skrivit svaret på din fråga... välutbildad och vältränad...

Liknande trådar

Ridning Hej hej! Jag är en liten tjej som inte alltid känner sig nöjd efter ridpass. Det första är att jag inte kan få hästen att trampa under...
Svar
8
· Visningar
601
Senast: Edla
·
Ridning Hej hej! Hästen jag rider drar alltid upp huvudet när vi gör halt, han kan gå i jätte fin form men ger jag kommando för halt drar han...
Svar
11
· Visningar
572
Senast: iliedtoday
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 226
Träning Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med lite tips och idéer över hur jag kan träna min häst att stanna. Jag har en ung Nordsvensk...
Svar
15
· Visningar
995
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka