Hur tränar man upp skänkeln?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Fiix
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 752
F

Fiix

Hej!
Jag skulle behöva tips på hur man tränar upp skänkeln, det är så att min häst som är en travare kan galoppen i båda varven, men svårt i det vänstra, som inte är hennes fel, utan mitt för jag har en för "liten" vänsterskänkel :crazy: Säger min tränare iaf ... Jag tror också det beror på mig eftersom på ridskolan går det också bättre i höger varv ...

Har ni typ några tips eller övningar hur man tränar upp skänkeln?

Tack för svar ;)

Sv: Hur tränar man upp skänkeln?

Jag förstår inte redigt vad du menar med att träna upp skänkeln?

Tror det är koordinationen (är det väl?) du skulle behöva träna på. Gör ALLT med vänsterhanden.. ;)
Mocka osv åt "fel håll".

Det är många som har problem med att de är ensidiga och det är en övningssak.
Kan inte komma på så mycket mer än att rida mycket i vänstervarv, medan någon kommenterar din ridning.
Gärna vid longering. Så de kan rätta dig när du sitter snett osv.

Försök känna hur du sitter i högervarvet och härma det sen i vänstervarvet. Det fungerar super på mig!
Sen är det bara att träna,träna,träna. Det kommer med tiden! ;)

Liknande trådar

Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 667
Senast: Liten
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
742
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
703
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka