Hur tränar ni?

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare Hotandspicy06
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 3 379
H

Hotandspicy06

Heejsan!

Nu är jag lite nyfiken på hur ni tränar för att hålla er i form. Vilket ju är viktigt när man rider...

MVH fanny

Sv: Hur tränar ni?

Träna!!!??
Mocka och rida räcker långt för att hålla formen.

/P Döben

Heejsan!

Nu är jag lite nyfiken på hur ni tränar för att hålla er i form. Vilket ju är viktigt när man rider...

MVH fanny

det blir nog mest mocka, rida o allt annat man måste göra när man har eget stall... men försöker promenera några gånger i veckan o på vintrarna simmar jag en gång i veckan...

Mockar, promenerar till centrum med kassor fulla av burkar och flaskor som ska pantas m.m;) :smirk:

Heejsan!

MVH fanny

På senare tid har jag fastnat för löpträning - långlöpning - och så styrketränar jag. Det gör underverk för mig som ryttare. Jag har en helt annan balans och styrka nu. Red oerhört mycket innan och tränade då inget annat, men ingen stor mängd med ridning gör en så stark som jag är nu. Nu rider jag mindre än förr dessutom.

Hälsning Maja

Har eget stall så det blir en del jobb.Förutom ridningen går jag raska promenader och gym en gång i veckan,på arbetstid,annars hade det varit svårt att hinna med gymträningen också.

Går idrottslinje nu på gymnasiet så vi tränar 2-3 timmar varje dag.
Sen har jag 3 hästar att rida när jag kommer hem så på det viset håller jag ångan uppe :D

När vi tränar i skolan är det väldigt mycket kondition, men även styrka. Mage, armar och hela hållningen i övekroppen.
Ben behöver jag inte träna särskilt mycket.

Tränar yoga och pilates mest. Styrketränade en del innan, men har gått ifrån det mer och mer. Tråkigt helt enkelt. Promenerar en del oxå, och går fram och tillbaka till bussen.

När jag red hade jag inte tid att träna mig själv. Nu rider jag inte längre, men tränar på jym, joggar, går på boxpass och skivstångsträning. 4-5 dagar i veckan blir det.

Tja....

Jag har ett arbete där det krävs mycket av det fysiska, bär en massa kaffekartonger, macklådor, frukt och annat tjafs ( inte en macka och en kaffekopp utan lådvis!).
Sedan bär det av till stallet där det mockas och rids, på helgerna försöker jag se efter hus och trädgård så gott det går.

Men...jag har även shoppat en motionscykel som står i vardagsrummet mittemot tv;n, den har jag tänkt att utnyttja några gånger i veckan också.

Så, med andra ord tycker jag att jag tränar tillräckligt som det är nu. :D

..........................

Senast ändrad av en moderator:

jag spelar innebandy i div.2 och då krävs det en hel del träning! roligt som bara den och samtidigt träffar man alla vännerna!
satsa på en träningskompis så blir det genast mycket roligare!
kanske en stallkompis som tänker som du?
du kan ju alltid tömköra din häst, kan vara riktigt jobbigt ibland!

Springer, går på gympa på F&S (:o :p) och ska börja gymma :D Dessutom promenerar jag nån kilometer varje dag och cyklar till och från stallet (en sträcka på ca 3 km) när vädret och årstiden tillåter.

Spinning och styrketräning, en del gammal hederlig jympa också (är friskis och svettis-anhängare :p ). Är inte tillräckligt hängiven löpspåret för att orka ut nu när det har blivit kallt och mörkt annars är löpning kalasbra komplementträning. Håller helt med någon av föregående talare att extra träning gör en till en mycket bättre ryttare. Stoooooor skillnad. :) Dessutom är det så jädra roligt när kroppen blir starkare, smidigare och bara funkar bättre helt enkelt. Världens kick. :bump:

Rider mina hästar, styrka och kondition på gymmet och går i friska luften=)

Har tre idrottspass i skolan/vecka varav ett är en timme och de andra ca två timmar. Då tränar vi mycket styrka och kondition. Sen har jag två danspass (också i skolan) /vecka och de är lite längre än 1 ½ timme långa. Där tränar man ju mkt kordination och styrka. Sen försöker jag gå till och från skolan (3 km) så ofta som möjligt, om det inte ösregnar osv :p Går också ut och går ibland på kvällarna, så jag tycker jag rör på mig en hel del. Sen är det ju ridningen också tre dagar i veckan.

Jag tränar handboll minst 3 ggr. ivcna + match varje helg, cycklar & går minst 5 km. varje dag & rider såklart.

jag spelar innebandy i div.2 och då krävs det en hel del träning! roligt som bara den och samtidigt träffar man alla vännerna!
satsa på en träningskompis så blir det genast mycket roligare!
kanske en stallkompis som tänker som du?
du kan ju alltid tömköra din häst, kan vara riktigt jobbigt ibland!

ahhh vill ocksa spela innebandy, det är sa roligt!
jaja nu till fragan hehe jag springer ett par ganger i veckan mest för att njuta och fa röra mig lite annat än bara med hästen.:rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är en rutinerad ryttare men är även 50+ och med två års gamla frakturer i ryggen. Jag rider och hoppar regebundet, van att rida lite...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: ponny
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 357
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Jag har börjat drömma om att köpa ny häst efter att jag miste min underbara d-ponny för ett par år sen. Vad jag skulle önska: -lugn och... 2
Svar
29
· Visningar
3 200
Hästmänniskan Jag tycker att vi behöver en tråd där vi som lider av någon typ av psykisk ohälsa kan peppa varandra och bolla lite tankar kring vårt... 2
Svar
20
· Visningar
2 516
Senast: Brassneck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka