Hur tränar ni?

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare Hotandspicy06
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 3 379
Sv: Hur tränar ni?

det går lite i perioder det där
rider och mockar ju varje dag åt 5 hästar och allt annat stalljobb som hör till.
sen blir det ju rätt mycket snöskottning och krattning allt efter årstid. promenerar 1 timme 4 gr vecka tränar på gym eller simmar i mån av tid. sen rör ju jag mig på jobbet ca 70% av tiden så jag tycker inte jag behöver träna nått mer.

*KL* Förutom att jag rider & mockar varje dag joggar/promenerar jag ett par tre ggr / veckan. Ska även ta upp styrketräningen i vinter igen & förhoppningsvis också step-up o liknande pass med ledare :bump: :idea:

Har en jättebra motionscykel. Fungerar utmärkt för att hålla benen i trim för ridningen! Dessutom bra för konditionen.

Jag joggar ungefär 1½-2 mil 3 gånger i veckan. Tränar fotboll så ofta jag hinner, blir 2-3 gånger i veckan. Och så rider jag och mockar och fixar i stallet också ju varje dag. Försöker cykla ut på helgerna också, 8 km enkel resa. Har jag långtråkigt kan jag sätta mig på motionscykeln också, men det går i perioder. Just nu är jag i en "hata-motionscykeln-period". :P

Jag övar Yoga och QiGong, mediterar och går med hunden.

Ser inte att ridningen i sig är en tränngsform, utan en stund där jag kan njuta av den styrka, stabilitet och energi som jag byggt upp genom medveten andning och träning. :)

Går i så många trappor jag kan om dagarna, tränar spinning, pilates och yoga på gymmet, dansar salsa. Tur att man bara är medryttare *ler*.

Själv är det en 5 km lång cykelväg till stallet för min del. Så 5 km dit, sedan mockning, ryktning, oftast ridning, sedan ryktning igen och annat småpyssel som sopning, smörjning m.m. Sedan 5km tillbaka. Det räcker bra för mig.:smirk:

förutom stallet, tömkör jag hästarna en del i skogen, aerobics 2-3 ggr/veckan beror på vad jag hinner.

Jag borde gå på gym då coh då för att hålla ryggen och magen i trim.
Jag tycker inte att stallsysslorna håller en i fysisk form som på ett gym.

Jag mockar, bär vatten hinkar, kassar med hö/halm, rider, går promenader med hunden, simmar, är med på gympalektionerna i skolan.
Tycker att jag klara mej på det. :p

Jag tränar inte. Men att bara göra det vanliga i stallet, mocka, rida och bära vatten/hö är ju bra :p Annars så går jag till och från skolan varje dag :bump:

rider (+ cyklar till och från bussen till stallet, men det är inte så långt...) spinning, ashtangayoga + promenerar ca 1h/dag.
märker en enorm skillnad mot förra vintern då jag bodde i london och inte tränade alls, förutom promenader då...

Spinning x2, bodypump, bodystep, body attack, landsvagscykling och lopning (fast inte nu da jag pajjat foten...). Gar och star mest hela dagarna pa jobbet och cyklar till och fran. Har en innetrainer till min racer men det ar ju sa jakla trakigt...

Jag tränar spinning ca 4 ggr i veckan. Rider 1-2 hästar per dag. Styrketränar och promenerar då och då.

*tar sista*

Jobbar heltid med hästar: Mockar minst 13 boxar fem dagar i veckan, sopar ströar, rider minst 2 hästar om dagen, ibland upp till 6-7 st. Går även på gym tre dagar i veckan, springer ca 20-30 min på löpband, 20 min på cykel och tränar core-styrka, mest mage och axlar. Älskar att träna, en period när jag inte höll på med hästar tränade jag fem dagar i veckan. två timmar varje gång, det var grymt härligt att vara i så bra form!

ja förutom att sköta stallet o hästarna så brukar jag promenera, springa, step up övningar och hoppa hopp rep:banana:

Jag joggar 3 kilometer 2-3 dagar i veckan. Ibland går jag långa promenader eller cyklar en runda på ca 1 mil.

*tar sista*

Jobbar heltid med hästar: Mockar minst 13 boxar fem dagar i veckan, sopar ströar, rider minst 2 hästar om dagen, ibland upp till 6-7 st. Går även på gym tre dagar i veckan, springer ca 20-30 min på löpband, 20 min på cykel och tränar core-styrka, mest mage och axlar. Älskar att träna, en period när jag inte höll på med hästar tränade jag fem dagar i veckan. två timmar varje gång, det var grymt härligt att vara i så bra form!

ojojoj det var ingen dålig motion:O

förutom ridningen så tränar jag gymnastik. Ibland så går jag på gym . Och jag har även gympa i skolan ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är en rutinerad ryttare men är även 50+ och med två års gamla frakturer i ryggen. Jag rider och hoppar regebundet, van att rida lite...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: ponny
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 357
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Jag har börjat drömma om att köpa ny häst efter att jag miste min underbara d-ponny för ett par år sen. Vad jag skulle önska: -lugn och... 2
Svar
29
· Visningar
3 200
Hästmänniskan Jag tycker att vi behöver en tråd där vi som lider av någon typ av psykisk ohälsa kan peppa varandra och bolla lite tankar kring vårt... 2
Svar
20
· Visningar
2 516
Senast: Brassneck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka