Bukefalos 28 år!

Hur tusan ska jag lösa detta???

Casper

Trådstartare
Doris e död!!!!:eek: Jag sitter här med värsta paniken i kroppen och vet inte hur tusan jag ska lösa detta! Jag blev helt ställd för tillfället!

För att göra historien kort så har min pappa och hans flickvän ganska nyligen gått skillda vägar och Hon frågade mig snällt om jag kunde ta över hennes kaniner då hon skulle flytta till Lägenhet.. nja det ville jag ju inte jätte gärna men vi bor bra och dom va ändå vana vid att bo ute så det va ju inga problem...

Jag fixade i ordning en stor bur som stod i stallet och dom fick hö,pellets och vatten.

Så har dom bott i ca 2 veckor och jag i allafall har tyckt att det fungerat bra. Maten har dom ätit upp och jag har kastat till dom lite morötter osv ibland..

Nu ikväll när jag skulle jag kolla så dom hade mat o så, men det va bara lille Abbe som kom fram, konstigt tänkte jag och böjer mig in i buren o kollar lite, då ligger doris på rygg i buren, stenhård och iskall!:cry:

Givetvis ska jag ju berätta det för henne men VARFÖR skulle det hända här när jag haft dom i enbart två veckor:( ush.. stackars deras matte, hon tyckte så mkt om lilla doris..

Men hur ska jag göra med Abbe, ska jag fixa en kompis till honom? Han blev så ensam helt plötsligt..

Snälla lite peppkramar och tips behöver jag nu, hur ska jag lägga fram detta till matte??:confused:
 
Sv: Hur tusan ska jag lösa detta???

Åhh..Jobbigt...Kaniner är dock väldigt känsliga för stress och drag till exempel och dör lätt vid förändringar av olika slag. Stackars Abbe som är ensam. Synd ni bor en bit bort annars finns det tre löwentjejer här som gärna flyttade in.,..
 
Sv: Hur tusan ska jag lösa detta???

Ja, djur dör ju förr el senare :cry: och du vet ju inte om kaninen hade nån sjukdom i kroppen redan innan. Jag tycker inte du ska ta på dig nån skuld du får väl säga att det hänt nåt jättetråkigt och tala om det för förra äg.
 
Sv: Hur tusan ska jag lösa detta???

urk, det hande mig. jag lamnade bort min alskade sune till en kaninuppfodare nar jag flyttade till usa. de gillade honom o han verkade nojd med dom. men sa fick jag ett mail efter drygt en manad. da hade sune dott. bara sadar. inte ens 5 ar gammal.. uppfodaren hade redan begravt honom i deras tradgard bland deras andra gamla kaniner. jag var jatteledsen men samtidigt sa ar det ju sant som hander.. kanske hade han nan skum sjukdom, kanske var det medfott hjartfel..
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 616
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 248
Senast: Lyxzen
·
Övr. Hund Kloka buke, jag behöver era tips och råd. Jag har en granne som går med sin franska bulldog lös trots att den inte lyssnar på husse...
2
Svar
31
· Visningar
3 754
Senast: Sel
·
Hästvård Gjorde jag rätt?..Mycket långt inlägg..! Min älskade häst finns inte mer, tog jag rätt beslut, jag mår så fruktansvärt dåligt. En i...
2
Svar
26
· Visningar
3 864

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp