Sv: Hur tycker ni den sadeln ser ut att sitta??
Jag har måttat en av mina, den ligger perfekt trots att hästen ändrat sig felra gånger MEN det hade vi räknat med så den är måttat utefter att han SKA ändra sig så att säga.
Och också så beror det verklgein helt på vem som måttar och gör dom.
Så...jag skulle säga att ingen garanti finns nånsin att den passar bra, oavsett vem som gör den, för alla hästar är svåra att förutse (och dom ändrar sig alltid) men det gör också stor skillnad på om den personen är duktig eller inte och det är inte alla som är.
Min andra sadel ligger lika bra och den är inte måttad, dock av samma märke som den som är det.
Så det har mer med att hitta en sadel som funkar i grunden än att måtta.
Min behövde också små rundbossor och är ganksa bred, men har dessutom en rejäl manke.
Jag skulle som sagt satsat på en isis sadel då det finns en hel bunt som kan passa.
Hrimnir kanske, dom går att byta koppjärn på har jag för mig (Legacy Xchange tror jag).
Det finns massor av dom verkligen som borde kunna funka, dom är ju gjorda för just breda kortryggade små pållar

Det enda är väl att alla inte finns i 16" men det går ju fixa med en svart rejäl fårskinns rumvärmare, eller ta en som är 16" (finns ju junior modeller lite här o där)