Hur undvika brända barn?

Sv: Hur undvika brända barn?

vi har alltid ställt en flaska solskydd på dagis och bett personalen smörja in i alla fall så här tidigt på säsongen... (ska själv se till att fixa det till måndag för nu är det varmt!!)
 
Sv: Hur undvika brända barn?

Jag skulle just säga att på förskolan så kan det hända att det sitter kvar fast det inte gör det hemma!
 
Sv: Hur undvika brända barn?

Tja Miranda var 11 månader när hon brände sig och efter det har hon inte haft något alternativ när det gäller hatt. Självklart är barn olika, men min erfarenhet är ändå att det är upp till mig som förälder att vara vuxen och därmed bestämma vissa saker. Sen får det ta den tid det gör helt enkelt att få dem att förstå att man inte tänker ge sig på just den punkten.

Att just din son reagerar med skratt betyder ju inte att man ska ge upp att fostra? Om det inte funkar med nej, tja då får man väl lyfta undan barnet eller sätta på hatten själv 5 miljoner gånger. Inte ger du väl upp och låter honom lägga handen på grillen bara för att han skrattar och försöker mer?

På mina barn har det funkat att bära in dem och sedan ignorera dem tills de själva satt på sig hatten och visat att de vill ut.
 
Sv: Hur undvika brända barn?

Måste skryta! Igår körde jag igång med solhattsprojektet. Emil har totalt blåvägrat ha hatt på sig. Men igår ville han vara ute och skulle han vara ute skulle hatten sitta på huvudet. Mkt enkelt egentligen! Vet inte hur många gånger han slet av sig den där ute, jag tog han och konstaterade att "då går vi in igen". Väl inne ville han ut, på med hatten och ut igen. Efter ungefär 20-30 upprepningar så satt hatten på HELA tiden!
 
Sv: Hur undvika brända barn?

Vi använder Bamses solkräm (Apoteket) sf 30 till vår plutt. Har för mig att det är enbart fysikaliskt solskydd, så inga kemikalier går in i kroppen. Den funkar i alla fall superbra, sitter bra trots lek och svett och bad och den skyddar hur bra som helst. :)

Vg keps/solhatt så säger jag bara......tvåkomponents lim. :D Skämt åsido, jag ska se om jag också hittar någon solhatt med knytband, annars kan man alltid sy fast ett par själv.

Förresten, jag tyckte din lille goe plutt var hur söt som helst i sin solhatt igår! :laugh:
 
Sv: Hur undvika brända barn?

Kanonbra ju! Jag tror det är sånt man får ta till helt enkelt, och sen vara så konskevent attt de inser att det inte finns något alternativ. Det är inte så kul mitt i kanske, men när man känner att det går vägen... =)
 
Sv: Hur undvika brända barn?

Nej självklart låter jag inte honom grilla sin egen hand. Och jag trycker på honom solhatten 73 miljoner ggr/dag även om har drar av den lika ofta.
Önskar bara att han kunde ge med sig nån gång. Men han har stark egen vilja min pojk. På gott och ont;)
 
Sv: Hur undvika brända barn?

Jo tack, nog kan de ha stark vilja, och det är väl bra. Då visar de ju tydligt vad de tycker och tänker om saker.

Klart jag begriper att det är hur drygt som helst att vara tjatigaste mamman i världen och få upprepa saker till leda, men enligt mitt synsätt så hör det också till. Barn behöver gränser, vuxna behöver sätta gränser. Det är en del av det hela.

Till viss del kan jag säga att det blir bättre när de blir större, kommunikationen förenklas i vilket fall. Dock brukar åsikterna kunna bli starkare och det är ju inte heller enkelt. Här är det för närvarande krokodiltårar som sprutar så fort damen (4 år) inte får sin vilja igenom. det kan vara rätt frustrerande det med *s*
 
Sv: Hur undvika brända barn?

Ja, varje ålder har ju sin egen "charm":D
 
Sv: Hur undvika brända barn?

Ja alltså det var inte alls kul när vi kämpade som värst. Emil är envis som synden men jag är snäppet värre som tur är. Idag har hatten åkt av EN gång bara. Just nu sitter han ute i badet med sin hatt, tröja och insmord med bamses solkräm. Han är så nöjd så!
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska på ridläger denna sommaren. Eller det är iaf som det ser ut nu (Corona). Jag har skrivit en packlista men är inte helt...
Svar
15
· Visningar
1 673
Ridning Jag ska på ridläger om några veckor och har skrivit en packlista på vad man skulle behöva ha med. Men jag har säkert glömt något. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
7 673
Senast: Squie
·
Äldre Lite spin-off på tråden om jackor blir det väl. Tänkte höra hur mycket kläder ni har och hur mycket ni använder av det ni har? Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 652
Senast: Elanor
·
Kropp & Själ Tar ett nytt nick då jag inte riktigt orkar involvera mitt vanliga i det här. Jag har de senaste tre-fyra åren märkt att jag blivit...
Svar
13
· Visningar
2 478
Senast: shapeup
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp