Packlista till ridläger

Coookiemonster

Trådstartare
Jag ska på ridläger om några veckor och har skrivit en packlista på vad man skulle behöva ha med. Men jag har säkert glömt något. Jag ska vara borta i en vecka och har inte med egen häst.

RIDUTRUSTNING
Ridhjälm
Säkerhetsväst
Spö (dressyr och all around)
Ridskor
Chaps
Borstar, hovkrats m.m.

RIDKLÄDER
Ridbyxor 3st
Ridstrumpor 4st
Långärmade tröjor 3st
T-shirts 4st
Linnen 2st
Ridvantar + extra

ANDRA KLÄDER
T-shirts 3st
Linnen 2st
Shorts 2st
Mjukisbrallor
Tjock tröja
Strumpor 3st
Trosor 8st
Regnkläder
Gympaskor
Flip-flops
Oömma skor med sluten tå om man ska bada med hästen
Badkläder
Handduk
Mössa
Sport-bh 3st
Vanlig bh 2st
Stövlar

NECCÄR
Tandborste
Tandkräm
Värktabletter
Tablettöverdrag
Hårborste
Hårsnoddar
Solskydd
Skavsårdplåster
Vanliga plåster
Liten sax
Ansiktstvätt
Bomullspads
Mensskydd
Deodorant
Myggspray
Myggbettssalva

ÖVRIGT
Kortlek
Anteckningsblock
Penna
Sudd
Näsdukar
Vattenflaska
 
Pyjamas om du använder det. Schampo/balsam/duschtvål. Jacka. Varför ska du ha borstar med dig? :)
 
jag hade tagit med fler trosor, blir det varmt kan man behöva duscha av sig efter både första och andra ridpasset. Fräschare att ha rena trosor efter dusch.

solglasögon
laddare till telefonen.
 
Om du bara ska vara borta i en vecka räcker en tredjedel av allt det där. Borstar och hovkrats behöver man inte ha med sig. Spöna kan du skippa också. Behöver deras hästar spö så finns det där, eller ta en kvist

1 max 2 par ridbyxor räcker.
2 eller 3 par ridstrumpor
Behöver du 3 olika varma tröjor att rida i? Det är ju sommar. Ta med en och en regnjacka om ni rider ut.
2 linnen, 2 tshirts, max
ridskor plus chaps
hjälm och väst

övriga kläder
2, tshirts, 2 linen
1 par shorts, 1 par långbyxor, typ jeans.
4 par strumpor
Använd ridskorna om ni badar med hästarna
1 par vanliga dojjor
badkläder handduk
bhåarna är väl ok om man svettas mkt och så fast jag tror det är för många också, hade tagit en mindre kanske
 
Jag skulle vilja ha med mer ridstrumpor, minst ett par/dag och så några extra ifall man t.ex. badar mellan ridpassen och vill ha fräscha strumpor till nästa. Samma gäller trosor.
Pincett kan vara bra (jag lyckades få en gigantisk sticka under nageln när jag var på ridläger..) samt lämplig salva till eventuella småsår som kan tänkas uppkomma.
Kamera och godis kan vara trevligt att ha med också.
 
Om du bara ska vara borta i en vecka räcker en tredjedel av allt det där. Borstar och hovkrats behöver man inte ha med sig. Spöna kan du skippa också. Behöver deras hästar spö så finns det där, eller ta en kvist

1 max 2 par ridbyxor räcker.
2 eller 3 par ridstrumpor
Behöver du 3 olika varma tröjor att rida i? Det är ju sommar. Ta med en och en regnjacka om ni rider ut.
2 linnen, 2 tshirts, max
ridskor plus chaps
hjälm och väst

övriga kläder
2, tshirts, 2 linen
1 par shorts, 1 par långbyxor, typ jeans.
4 par strumpor
Använd ridskorna om ni badar med hästarna
1 par vanliga dojjor
badkläder handduk
bhåarna är väl ok om man svettas mkt och så fast jag tror det är för många också, hade tagit en mindre kanske

Fast man vill väl ha en ren t-shirt varje dag att rida i, vem vill ta på sig gårdagens svettiga träningskläder en gång till?
 
Mer trosor, strumpor och tunna ridtröjor. Efter ett ridpass i väst är min tröja iaf inte mysig. Jag hade tagit med galltvål eller Y3 (handtvättmedel) för att kunna blaska upp sport-bh varje kväll, gissar det går 2/dag. Tjocka tröjor osv räcker med 1 och en regnjacka.

Solbrillor, linser/vanliga glasögon, mediciner (p-piller etc), mobilladdare, kamera inkl laddade och stort tomt minneskort, mössa??? Använder jag nog aldrig
Schampoo, balsam, duschtvål, hudkräm, läppcerat, sovplagg, pincett, nagelfil, rakhyvel, babytalk
 
Fast man vill väl ha en ren t-shirt varje dag att rida i, vem vill ta på sig gårdagens svettiga träningskläder en gång till?

Så tänkte jag också.. Jag vill dessutom ha en ny ren sport-bh varje dag också! Och jag hade packat med fler ridstrumpor är 4par.. Och trosor kan vara bra att ha ett par stycken extra med.. Däremot tycker jag att det räcker med 2par ridbyxor.. :)
 
jag gör av med 1-2 t-shirts/långärmade t-shirts om dagen när jag rider 2 pass och det är såhär varmt. Även om man ibland inte hinner duscha mellan passen är det skönt att få av sig den genomsvettiga tröjan.

hade gärna haft över 10 par trosor, gärna 15. hellre ta hem "oanvända" än att stå där med bara svettigt och smutsigt kvar. som jag bodde sist jag var på ridläger skulle jag inte vara bekväm med att tvätta upp trosor och hänga i rummet jag delade med 3 andra... :)

Likadant strumpor. små plagg, inte såjobbigt att ta med för många.
 
Om du bara ska vara borta i en vecka räcker en tredjedel av allt det där. Borstar och hovkrats behöver man inte ha med sig. Spöna kan du skippa också. Behöver deras hästar spö så finns det där, eller ta en kvist

1 max 2 par ridbyxor räcker.
2 eller 3 par ridstrumpor
Behöver du 3 olika varma tröjor att rida i? Det är ju sommar. Ta med en och en regnjacka om ni rider ut.
2 linnen, 2 tshirts, max
ridskor plus chaps
hjälm och väst

övriga kläder
2, tshirts, 2 linen
1 par shorts, 1 par långbyxor, typ jeans.
4 par strumpor
Använd ridskorna om ni badar med hästarna
1 par vanliga dojjor
badkläder handduk
bhåarna är väl ok om man svettas mkt och så fast jag tror det är för många också, hade tagit en mindre kanske
Mina minnen av de läger jag tidigare har gått på är att man blir väldigt svettig och sunkig och då vill man gärna ha en T-shirt per dag. Man måste även ha långärmat bär man hoppar och rider ut (tunna alltså) så man inte skrapar upp armarna om man skulle trilla av hästen. Men det kanske är lite mycket att ta med, det blir nog svårt att trycka ner allt i väskan. :-/
 
Jag skulle kanske addera något "fint" och ha på sig. Vet att vi för många år sedan hade en lite typ avslutningsmiddag och det togs bilder och jadjada. Det var kul och inte sitta i svettiga stallräder eller mjukisdress då. Eller när man typ fick följa med och handla på affären eller vad som helst. En sommarklänning eller liknande tar ju igen plats alls.

Skulle också ta med eget spö, fy för hoppspön som är sladdriga, långa ett dressyrspö som bara fladdrar.

Borstar etc går fetbort OM du inte tvättar dem med virkon eller köper nya. De du använder på ridskolan hemma är ett big no no. Så mycket som kan smitta. Vet att lägret jag var på som barn UTTRYCKLIGEN skrev inaga borstar som inte var ordentligt rengjorda från smuts virus och bakterier. Skulle helst tvätta så mycket som möjligt i virkon om jag kunde.

Jag packar gärna mer och har över på sådana här grejer, både i mängd och tjocklek. Hur tar du dig dit? Åker du bil är det väll bara ta med en väska till annars kanske det kan vara bra och slimma ned om du ska bära på tåg eller liknande.
 
Jag skulle kanske addera något "fint" och ha på sig. Vet att vi för många år sedan hade en lite typ avslutningsmiddag och det togs bilder och jadjada. Det var kul och inte sitta i svettiga stallräder eller mjukisdress då. Eller när man typ fick följa med och handla på affären eller vad som helst. En sommarklänning eller liknande tar ju igen plats alls.

Skulle också ta med eget spö, fy för hoppspön som är sladdriga, långa ett dressyrspö som bara fladdrar.

Borstar etc går fetbort OM du inte tvättar dem med virkon eller köper nya. De du använder på ridskolan hemma är ett big no no. Så mycket som kan smitta. Vet att lägret jag var på som barn UTTRYCKLIGEN skrev inaga borstar som inte var ordentligt rengjorda från smuts virus och bakterier. Skulle helst tvätta så mycket som möjligt i virkon om jag kunde.

Jag packar gärna mer och har över på sådana här grejer, både i mängd och tjocklek. Hur tar du dig dit? Åker du bil är det väll bara ta med en väska till annars kanske det kan vara bra och slimma ned om du ska bära på tåg eller liknande.
Jag har mailat lägret och frågat om man ska ta med egna borstar (rengjorda såklart). Det står nämligen inget på deras hemsida. Om det blir ett nej så blir det ju bara mindre att bära. :up:
 
Jag ska iväg 4 dagar med 2 pass om dagen. Räknar med 3 ombyten per dag men kvällskläderna går ju att använda flera dagar liksom ridbyxorna. Resten vill jag byta. Hästen har med sin schabrak-garderob :angel:
 
Mina minnen av de läger jag tidigare har gått på är att man blir väldigt svettig och sunkig och då vill man gärna ha en T-shirt per dag. Man måste även ha långärmat bär man hoppar och rider ut (tunna alltså) så man inte skrapar upp armarna om man skulle trilla av hästen. Men det kanske är lite mycket att ta med, det blir nog svårt att trycka ner allt i väskan. :-/

Det har inte jag. Verkligen inte SÅ svettig. Om man inte är på regelrätt träningsläger dvs. Men det framgick ej.
 
Det har inte jag. Verkligen inte SÅ svettig. Om man inte är på regelrätt träningsläger dvs. Men det framgick ej.
Det är inte ett träningsläger men jag blir jätte svettig ändå och då menar jag väldigt svettig. Jag är liksom blöt och det ser ut som om jag har badat. Men alla är ju olika och svettas olika mycket.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska på ridläger denna sommaren. Eller det är iaf som det ser ut nu (Corona). Jag har skrivit en packlista men är inte helt...
Svar
15
· Visningar
1 668
Träning Hej! För några veckor sedan la jag upp en tråd med en väldigt lång packlista inför ett övernattningsläger v.25. Lägret är 4 dagar. Har...
Svar
8
· Visningar
1 134
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp