Hur undviker man mugg?

Piek

Trådstartare
Jag har precis flyttat hästen till ett stall där tanken är att dom ska gå ute så mycket som möjligt (lösdrift men finns tillgång till boxar så vi kan stalla in). Hagarna är tyvärr jätte blöta och leriga just nu och benen hinner aldrig riktigt torka så man får bort leran ordentligt och jag börjar oroa mig för att hon ska få mugg.
Vi har ingen möjlighet att spola benen, finns inget avlopp i stallet och ute på gården är det redan väldigt blött!

Hur hade ni gjort? Borde vi stalla in tills marken frusit?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 210
Senast: Ridinglady
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 079
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 998
Senast: Cambrie
·
Foder & Strö Min häst visar ju ganska tydligt att hon dels föredrar att vara ute så mycket som möjligt och dels mår bättre i magen av att äta hela...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 404
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp