hur utmärker sig en unghäst som passande till FT???

B

**BORTTAGEN**

när ni tittar på unghästar, hur ska hästarna vara i psycket, kroppsligt m.m. berätta! :love:

själv har jag en 4 åring (sent tagen)
mkt tuff o orädd i psycket.
hoppar alla slags typer av hinder men jag har bara hoppat 90 cm hitills.
vägvinande galopp o goda förutsättningar för dressyr.
men hon är bara 160 i manke.
skulle det kunna bli en FT häst av henne??
tack för svar.
 
Varfrör skulle det inte bli en bra häst av henne???
Det viktigaste är att hästen har en bra galopp och ett stort hjärta om man ska gå upp i klasserna.

Vill man inte rida några högre ´klasser så spelar det inte någon större roll.

Lycka till :bump:
 
Vet en som tävlar FT med ett kallblod, så det är väl klart du kan tävla det med din häst! I eliten är det ju nästan bara fullblod eller korsningar med mkt fullblod.
 
jag tycker hon låter som en blivande orädd dam.. som mkt väl kommmer o kunna hävda sej.. :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 117
Senast: mackan
·
Hoppning Årets kanske dummaste och mest onödiga trådstart.. Ber om ursäkt för det ;) Men så här ligger det till. Jag red på ridskola som barn...
Svar
2
· Visningar
1 461
Senast: nullo-modo
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 304
  • Låst
Ridning Jag vill bara börja med att säga att om inlägget ligger fel, får Admin gärna flytta på tråden. Jag hittade inte vart den skulle vara...
Svar
3
· Visningar
934
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Ultraljud

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp