Hur vanligt är det med urinvägsinfektion på valp?

C

crazy

Är det vanligt med urinvägsinfektion på valp? :confused:Hur visar det sej? :confused:

Jag är lite misstänksam...jag tycker min valp är lite gulgrön-kladdig där bak...kanske bara ren tillfällighet :confused:...för jag har inte sett att hon verkar irriterad eller slickar sej speciellt mycket.
 
Väldigt vanligt. Vanligast är ju att de skvätter mycket mer.
 
Fast hon håller sej bra....hm vi får se vad veterinären säger imorgon...dags för sprutan ändå! ;)
 
Vår lilla Rottis valp (hane) har haft urinvägsinfektion. Antagligen hade han blivit kall när han varit med i stallet. Nu mera får han stanna hemma när det är kallt och vi ska ut till stallet. Vi upptäckte att han hade urinvägsinfektion genom att han gick runt och kissa utan att han märkte av det. Antibiotika i 10 dagar. Lycka till med din valp. :)
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Denna fråga är kanske lite uttjatad men skulle ändå vilja veta om det verkligen är skillnad i arbetsvilja mellan...
Svar
12
· Visningar
1 427
Senast: Is
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 320
Senast: Ajda
·
L
Hundträning Jag har några frågor som jag jätte gärna skulle vilja ha svar på som är om valpar och sånt ❤️ Och den första frågan är hur man gör så en...
2
Svar
21
· Visningar
2 229
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 363
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp