Hur värmer du öronen vintertid?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Belleriet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 4 684
Sv: Hur värmer du öronen vintertid?

Tack för alla tips! Nu har jag lite att välja emellan..

Jag hoppas att jag gillar mina earbags som är på ingång, dom verkar supersmarta!
Sen ska jag börja gräva i garderoben, jag misstänker att jag har en sån där hjälmhuva som är tunn ovanpå huvudet någonstans där i röran..
:)

Jag har en mössa under hjälmen, en vanlig slät seger mössa och en lamicell hjälm som går att vrida upp storleken på, väldigt skönt:) eller så har jag en rånarluva under:)

I stallet har jag mössa eller pannband, oftast så blir man ju varm av att mocka osv så då föredrar jag pannband. Ska man stå på backen o se på när ngn rider så kan mössa vara bättre.

Vid ridning så använder jag hjälmhuva, hur bra som helst! Värmer inte bara öronen utan även kinder o lite av halsen. :) Snyggt är det då inte.. :angel: men ytterst funktionellt! :idea: däremot tycker jag det brukar bli för varmt om man tex rider ett pass på banan, så därför tänker jag testa "ear-pads" i år.
Har två olika huvor, en i fleece o en i ull. Den i ull måste jag ha en större hjälm för att den ska passa.

Jag har en tunn mössa av märket Cr*ft i ungefär samma material som deras bästa underställ. Helt underbar! Håller värmen kanon utan att vara tjock och bylsig och bara att trycka på hjälmen som vanligt när det är dax att rida ut. Borde gå att hitta i de flesta sportaffärer. Den är svart med ett lite märke och finns även vantar i samma...

Finns öronlappar med kardborre som man fäster i hjälmkanten. Mina har päls på insidan och bävernylon på utsidan. Superskönt.

Synd bara att man blir totalt döv när man rider med såna. Har använt mina typ två gånger. Sen hamnade dem i nån hörna iom att jag inte hörde när bilar kom. Kan tänka mig att använda dem om jag rider i paddock. Utan tränare:p

"Rånarluva" fungerar bra :-)

MVH/
Stefan

Jag har en hjälmhuva, ser lite ut som en sån som riddare har under hjälmen :p Jag har även sånna där små öronvärmare, det är dom jag använder ;)

nån som vet om det finns hjälmluvor som täcker haka, mun & näsa också? fryser alltid så mycket i ansiktet, usch :(

jag tycker jag har sett att Horze har en, även Börjes :)

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 310
Senast: As_Vegas
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har... 2
Svar
31
· Visningar
5 513
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 293
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag får gråa hår av valacken. Han har ju lyckats med diverse 'tok' sen i höstas, både allvarlig senskada, och så toppade han med att i...
Svar
14
· Visningar
4 889

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka