Hur varmt har ni?

-18 ute nu tidigt på morgonen och 13,5 grader inne. Har "småeldat" hela natten, men nu fått mer fart på det igen. Matat hästar och kollat katten som sover i sadelkammaren i natt... :)
 
Såhär års har jag på nedervåningen 17-20 grader. I sovrummet kanske 15-16 grader.

På sommaren försöker jag hålla temperaturen på nedervåningen till max 20 grader. Sovrummet så svalt som det bara är möjligt.

Jag har elelement men har inte igång alla. Mitt sovrum, matbordsdelen och hallen däruppe får klara sig ändå.
Har golvvärme i hallen därnere samt på gästtoaletten.
Har dessutom luftvärmepump men den används ytterst sällan.
 
Inatt var det minus 25 och jag har haft runt 19-20 inomhus. Självvalt med vedpanna förstärkt med spispanna som är inkopplad på samma vattenburna system.Plus att jag glödgade vedspisen igår kväll. Mao så eldade jag allt som gick!
Allt funkar utmärkt utom när det som igår blir kallt väldigt snabbt. Då hänger huset inte med.

jag vill ha runt 20-23 grader på nedervåningen. Min kropp är frusen av sig och jag mår illa när det är för kallt. Min termostat är ur funktion. Jag är som ett växelvarmt djur ;)
 
19 nu, svettas annars! Självvald. Vi har värmepump, luft-luftvärmepump, direktverkande el (element) och kamin.
 
Har runt 22 grader inne nu och jag tycker det är för kallt :p Men det är svårt att reglera värmen i det här huset med bara några få element som fungerar korrekt. Har direktel :meh::down:.
 
Just nu 13 grader i vardagsrummet, men det är inte så svårt att jaga upp till runt 20 med kontinuerligt eldande. Rör jag mig räcker det fint så här, sitter jag stilla fixar en elektrisk värmefilt (en av mina favorituppfinningar alla kategorier: skaffa en sådan, ni som är frusna!) :love: och fårskinnstofflor :love: saken. Och två katter. :love:

När jag är ensam här känns det mer ekonomiskt att värma upp mig till komfortnivå, än hela huset.
 
Just nu 13 grader i vardagsrummet, men det är inte så svårt att jaga upp till runt 20 med kontinuerligt eldande. Rör jag mig räcker det fint så här, sitter jag stilla fixar en elektrisk värmefilt (en av mina favorituppfinningar alla kategorier: skaffa en sådan, ni som är frusna!) :love: och fårskinnstofflor :love: saken. Och två katter. :love:

När jag är ensam här känns det mer ekonomiskt att värma upp mig till komfortnivå, än hela huset.
Har fårskinnstofflor, duntäcke och flanellakan :) ! Har en elfilt någonstans - ska nog gräva fram den....
 
-10 ute och runt 23 inne, har kamin :love: och luftvärmepump, den har jag dock bara igång på nätterna
 
24 grader inne enligt appen till larmet.
-24 ute imorse så kanske -20 nu då?

Självvalt och värmer huset med bergvärme.
 
Varierande mellan +5 och -15 ute den senaste veckan, -5 nu.
+21 inne konstant, självvalt, den nya luft/vatten värmepumpen sköter sig bra.
Skulle det bli "rysschockpaniktraumakyla" så växlar jag och eldar i den gamla vedpannan istället.
 
Vi hade -31 ute igår kväll och -29 i morse. Tidigare i veckan var det mellan 0 och -10.
Inne har vi 20 grader (självvalt) eldar i vedpanna med ackumulatortankar. Finns även en elpatron i en av acktankarna men den orkar inte när det blir så här kallt.
Nackdelen med att elda såpass mycket som vi får göra i denna kyla är att det blir übervarmt uppe i sovrummet. Jaja, det ska bli mer humant ute i kväll enligt SMHI.
 
Runt 17 grader inne ej självvalt
Vill ha ca 22 grader men värmepannan i hyreshuset orkar nog inte
Så tänder en massa ljus just nu, får nog köpa nåt element att ha extra
 
Mellan 15-16 inne, självvalt men snål. Håller med ovanstående talare att elektrisk värmefilt och katter är bra uppfinningar.
 
Intressant med alla skiftningar! Jag försöker själv hålla runt 20 grader i huset, eftersom jag är en frusen stackare. ;) Det är första vintern här, så jag tänker att det är lika bra att brassa på och se vad värmepumpen tål!
 
Uppskattningsvis 18-20 inne, något svalare i sovrummet. Jag vill helst inte ha det mycket varmare än så, jag tycker det är jobbigt när jag kommer hem till folk som har 23 grader eller mer.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag får knallröda kindknotor när det är kallt, när det är varmt och när jag dricker minsta mängd alkohol. Jag tror det började med att...
Svar
0
· Visningar
201
Senast: fejko
·
Trädgård & Växter Hej! Jag har sått tomatplantor från frö för någon månad sedan, och de har växt till sig rätt bra. Jag har planterat om dem och de växer...
2
Svar
29
· Visningar
1 051
Senast: tanten
·
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
582
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Dotterns rethosta (utan förkylning) vill inte släppa. Det är framförallt nattetid det är jobbigt - hon får sova ett par timmar, bara...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 457
Senast: fejt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2023
  • Nybörjarponny!

Omröstningar

Tillbaka
Upp