Hur vet man material i trappa?

Oh! Jag ändrar mig och håller med @vilde ! Grattis till en fin rejäl trappa :up:

Så skönt! Huset har haft en del ägare genom åren. Minst en/ett par har varit rediga och bara gjort ordentliga renoveringar (mycket är rejält påkostat och bara det absolut dyraste/exklusivaste är valt). Men ett par saker i huset är riktigt slarvigt och sjabbligt utfört, med billiga lösningar osv. Så vi var osäkra från vilken "tidsepok" trappen kom ifrån 😁 Om den är ek rakt igenom så borde man ju också kunna slipa upp den fler ggr, vilket känns skönt, ifall t.ex. någon framöver skulle ändra sig och inte vilja ha en ljusare trapp. Får bolla med firman vad som är möjligt och vettigt.

Men blev lite tveksam när ni verkade tveksamma till att slipa! Vill ju såklart inte göra trappan illa... 😅

Konstigt gammal bild jag hittade, men golven i huset är liksom i denna nyans. SÅ ljus vill vi inte ha trappan, men kanske bara lite ljusare och dämpa det värsta orangea.

Bifogade filer

• Screenshot_20250510_063612_Photos.webp
    Screenshot_20250510_063612_Photos.webp
    38,7 KB · Visningar: 23
Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 767
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen... 2 3
Svar
52
· Visningar
8 901
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 043
Senast: Calmiche
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
17 684

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka