hur vet man när man är redo?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Frieserhäst
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 140
F

Frieserhäst

ja, hur vet man igentligen när man är redo för att tävla!?
Vill gärna tävla mitt sto till sommaren. Jag tänkte börja med en LB:1 som verkar lagom för mej ;)
Jag har noll vana i att tävla själv, dock har jag varit med på ca 50 tävlingar som hästskötare.
Jag har lätt för att bli "hysterisk" när jag bli nervös, dessutom har häste ingen erfarenhet av att tävlas.
Det jag har svårt för med henne är att sitta ner i hennes j*kla trav :angel:

När ska man ta steget ut till tävlingsbanorna?

mia

Sv: hur vet man när man är redo?

Frieserhäst skrev:
ja, hur vet man igentligen när man är redo för att tävla!?
Vill gärna tävla mitt sto till sommaren. Jag tänkte börja med en LB:1 som verkar lagom för mej ;)
Jag har noll vana i att tävla själv, dock har jag varit med på ca 50 tävlingar som hästskötare.
Jag har lätt för att bli "hysterisk" när jag bli nervös, dessutom har häste ingen erfarenhet av att tävlas.
Det jag har svårt för med henne är att sitta ner i hennes j*kla trav :angel:

När ska man ta steget ut till tävlingsbanorna?

mia

Ok, jag börjar med motfrågor. ;) Har du någon tränare som kan tala om för dig om du är redo eller inte? Tänkte du tävla en lokal LB eller en regional? Har du möjlighet att rida någon klubbtävling först? Om du har det kan du alltid ta ett snack med domaren efteråt och fråga henne/honom om hon/han tycker du är redo. Om nej på tränarfrågan och klubbtävlingsfrågan, är du rädd att göra bort dig? Man kan alltid ge sig ut på en lokaltävling och prova men samtidigt kan man (om man inte är redo för start) få väldigt låga poäng och bli ganska nedslagen. Eller så får man bra poäng och/eller åtminstone konstruktiv kritik som gör att man kan åka hem och träna på det domaren dragit av för.

Senast ändrad:

När det känns "lätt" att genomföra programmet/höjden hemma eller på träning, och om man känner sig redo att få en bedömning från någon utomstående, så är det bara att köra!

Varför inte börja med att starta LC? bara ett litet tips...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite... 2
Svar
27
· Visningar
9 118
Senast: tuaphua
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 423
Senast: shia
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 582
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så... 2
Svar
22
· Visningar
4 383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka