hur vet man vad en transport är värd?

Breccia_

Trådstartare
kan man ta reda på det någonstans?
ska byta för jag får inte dra mitt släp med b-kort.
är intresserad av ett Christ släp, Concorde tror jag modellen heter eller om det var Comfort? Comet? är inte så haj på det där.
körde ena hästen i ett sådant i veckan och han som i vanliga fall är en orolig åkare stod som ett ljus hela resan.
släpet gick mkt bättre efter bilen och det var så mycket fina finesser med det att jag vart förälskad direkt.
nypriet där låg på ca. 77tkr. vilket jag tyckte verkade rimligt med tanke på hur mycket man får.
men sen ska man ju få det att gå ihop med det man ska sälja oxå.
har ett släp från -02, brett och hyffsat tungt tror jag (har inte papprena på det här) som är regelbundet servat, helt och fint.
vart kan man kolla sånt?

Sv: hur vet man vad en transport är värd?

Kontakta återförsäljare av både ditt och andra märken, så får du nog en bra uppfattning. Hör med återförsäljaren för ditt "nya" märke vad du får för ditt i inbyte..:)

Mvh

Lena

ett enkelt sätt är att kolla annonssidor och leta efter släp som är likadana som släpet och se vad andra tar för sina...

Så brukar jag göra när jag sålt transporter, sadlar och andra grejer..

Eller som föregående skrivare.. Ring ÅF av märket och fråga dom..

Du hade en Diamant, va?
Har du frontlucka/sadelkammare så stiger priset mer.
Är släpet reggat på 1990 kg eller mindre?
Fint och välskött?
Då skulle jag iaf tippa på att du får ut ca 50-60'000.
Star Trailertransporterna är ju duktigt eftertraktade!

Om du vill ha "expertråd" kan du ju ringa Leif Eriksson på Tr*nsportfordon (Star) ute på Ekerö.
Telefon 08-560 339 90 :)

Om du har en star så ring Le transport på ekerö. Han kan säga direkt vad han skulle sälja den för.
Vi ska sälja våran gröna safir också, och han trodde att vi kunde få ut 45' och om han skulle sälja den så trodde han att han kunde få ut 48'.
Han är trevlig, lättpratad och hjälpsam! :)

det är ju en Diamant 2000 så den är bredare och tyngre än vanliga, vi får dra den med mammas Kia Sportage men den hemska bilen ska hon göra sig av med, Christ och Böckmann har båda släp jag är intresserad av och får dra på mitt b-kort med min lilla volvo.
jag har ingen sadelkammare och ingen fronturlastning men det är ju fortf ett fint släp.

popeye; ja jag får ringa honom, förstår inte varför jag inte tänkte på det! haha.

Liknande trådar

Träning Vet att det finns ett antal trådar under ämnet köra häst, ur hästen reagerar i släpet mm mm. Men jag tror ingen tar upp det jag har...
Svar
17
· Visningar
2 203
Senast: trofé
·
S
Träning Nu vet jag inte om jag ligger på rätt forum eller inte men... Jag börjar med att berätta historien bakom och avslutar med min...
Svar
7
· Visningar
1 110
Senast: Carla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka