Hur vill ni bli raggade på dansgolvet ?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjar förstå varför det är så svårt att få dansa ifred om folk tycker att dansgolv är lika med att man vill bli uppraggad. Folk som raggar på dansgolv är en anledning till att jag inte går ut längre, det är jobbigt att inte bara få vara ifred.

Att få kontakt med människor på krogen eller på nattklubbar gör man genom att prata med varandra, det kan man göra även om musiken är hög.

En enda gång har ett dansgolvsragg funkat på mig. Då var vi få på dansgolvet jag och en vän var lite mer än salongsberusade och hade så där tramsdanskul. Fick ögonkontakt med en kille som föll i i tramsdansen med oss och vi hade alla spontant väldigt roligt ihop. Där slutade det med hångel på dansgolvet efter ett tag men den situationen var verkligen en undantagssituation må jag säga. Var ute mycket på olika klubbar under ett antal år och aldrig annars har jag accepterat nån snubbe som försökt swoopa in och köra lite raggteknik på ett dansgolv.

En enda gång har ett dansgolvsragg funkat på mig. Då var vi få på dansgolvet jag och en vän var lite mer än salongsberusade och hade så där tramsdanskul. Fick ögonkontakt med en kille som föll i i tramsdansen med oss och vi hade alla spontant väldigt roligt ihop. Där slutade det med hångel på dansgolvet efter ett tag men den situationen var verkligen en undantagssituation må jag säga. Var ute mycket på olika klubbar under ett antal år och aldrig annars har jag accepterat nån snubbe som försökt swoopa in och köra lite raggteknik på ett dansgolv.

Exakt. Däremot har jag hjälpt kompisar och helt okända tjejer ett otal gånger (och fått hjälp) för att bli av med tafsande idioter till karlar på dansgolvet :meh:

Mina upplevelser går emot allas här.
Jag ser hela tiden tjejer som blir uppraggade av killar på dansgolvet och de tycks vara de som är pang på rödbetan som lyckas...

Exakt. Däremot har jag hjälpt kompisar och helt okända tjejer ett otal gånger (och fått hjälp) för att bli av med tafsande idioter till karlar på dansgolvet :meh:
Jag har inte varit på ett dansgolv på tio år nu, men min känsla är att det är ännu värre nu och kan bli ganska aggressiv "raggning". På min tid (herregud), gick det iaf att säga ifrån utan att bli kalla hora typ.

(Åh på ämnet krograggning minns jag den raggning som är den finaste jag varit med om och som jag fortfarande retar mig att jag inte tig upp. Det var en tjej som kom fram och berättade att hennes tjejkompis tyckte att jag var fin och att hon typ ville träffas. Såg tjejen och hon var så snygg, men jag hade siktet inställt på nån snubbe så jag tackade nej. En sån där chans en borde tagit när den var där!)

+1 på den. Nu är jag inte ute och dansar så ofta längre, men det var mer ”hjälp mig att finta bort slemmot” än ”my place or your place”. Men det kan ju ha förändrats. Sist jag var på en spelning på krogen småpratade jag lite med en kille före konserten som jag sedan fick bända bort flera ggr ute på dansgolvet och säga NEJ till innan han evt fattade vinken och jag gick hem. (För några månader sedan)

@Hero Såg du mitt inlägg lite högre upp? Det är kanske inte första kontakten där på dansgolvet.

Det är väldigt mycket confirmation bias tror jag. Du lägger bara märke till alla gånger det "fungerar" och inte alla gånger folk helt enkelt bara dansar och har kul och sen aldrig träffas igen.
Givetvis, det är ju inte säkert dom går hem och ligger man varann för det...
Men det brukar leda till hångel, osv iaf... Det är ju en bit på vägen iaf.

Mina upplevelser går emot allas här.
Jag ser hela tiden tjejer som blir uppraggade av killar på dansgolvet och de tycks vara de som är pang på rödbetan som lyckas...
Har du missat hur dom flesta säger sig störas på män som tafsar och tar tag och är på och aldrig ger sig? Det är inte längesen metoo pratades om överallt..tydligen har fortfarande många inte förstått vad problemet är.

Bara för att något ser ut att fungera så betyder det inte att det gör det, personen som raggas upp så kan känna sig fruktansvärt obekväm med situationen. Det är fruktansvärt svårt att bli av med någon som börjat hänga på en på ett dansgolv.

Glöm inte att många inte kan med att säga nej och följer med det som den som är envis gör.

@Hero Såg du mitt inlägg lite högre upp? Det är kanske inte första kontakten där på dansgolvet.
Ja, men om killen raggat upp henne utanför dansgolvet. Borde dom inte gå ut tillsammans till dansgolvet? Så är sällan fallet. Utan en kille kan bara komma rakt in och dansa sen nästa sekund hånglar dom...

Alltså metod 1 är ju åt helvete. Ska man nu "ragga" på dansgolvet är det väl ögonkontakt och se om det finns ett inbjudande beteende. Och även om man nu får dansa med någon, betyder ju inte det att det är ragg - hångel - ligga. Utan det kan ju bara vara att man tycker den andre dansar jävligt bra, man dansar tillsammans och sen är det nog.

Ja, men om killen raggat upp henne utanför dansgolvet. Borde dom inte gå ut tillsammans till dansgolvet? Så är sällan fallet. Utan en kille kan bara komma rakt in och dansa sen nästa sekund hånglar dom...
Alltså, man behöver ju som par inte hålla varandra i händerna hela tiden? Den ena kan ha varit ute och rökt, gått på toa, köpt nått i baren, pratat med kompisar och sen letat reda på sin partner...

Det fungerar ju ??

Hur vet du att det fungerar? Vad är det de lyckas med? Som jag förstår det så vill du ha en relation och det lyckas man i regel inte med på ett dansgolv. Det man möjligen kan lyckas med är lite närgången dans. För att komma någonstans vidare så behöver man prata med människan och det går, som bekant, inte alls på ett dansgolv.

Nu pratar jag om vuxna människor som kan sina gränser och inte är kraftig överberusade. Jag har hånglat på dansgolv med personer som vara svept in. Men jag var 18, vansinnigt osäker på mig själv och med för mycket alkohol i kroppen. Jag har också som 25-åring gått hem med personer jag träffat på nattklubbar - i baren på nattklubbar efter flera timmars (skrikande) samtal.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
183
· Visningar
23 968
Senast: Palermo
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar... 2
Svar
32
· Visningar
13 383
Senast: Milosari
·
Äldre Jag var ute och röjde igår och tog med mig några funderingar hem från dansgolvet. Vi var ett gäng tjejer (möhippa) som roade oss, drack... 4 5 6
Svar
103
· Visningar
11 519
Senast: Trani
·
Relationer Jag sitter här och är så himla ledsen, och trots att jag har många nära vänner så är det ingen jag vill prata med för att jag helt...
Svar
4
· Visningar
1 056
Senast: anonym_tjej
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka