Husköpstråden del 3

Ja 😊. Det känns också alldeles lagom. Kortare hade känts stressigt. Jag har inte så mkt grejer, men vill hinna ta adjö av lägenheten :) men samtidigt ivrig att flytta.

Absolut 😊 Kan tänka mig att jag kommer fråga om inspiration.
 
Åh, jag väntar och väntar och väntar på att ”vår” stuga ska komma ut till försäljning. Den skulle ha visats i juli och sedan sköts det upp till andra halvan av augusti, men det har varken kommit ut bilder på interiören eller pris. Mäklaren har inte fått komma in och värdera eller fotografera. Jag vet inte riktigt vad säljaren sysslar med. Har hon ångrat sig? Hoppas bara att hon inte håller på och ”renoverar” och tokmålar allt med plastfärg, för då blir det inget köp.

Jag kan snart inte vänta längre! Idag köpte jag några krukor med motiveringen att de kommer passa så fint i vår stuga 🙈.
 
Jag var och kollade på ett hus idag. Det har legat rätt länge som kommande och jag har spanat ett tag, har tyckt att det verkar lovande till mig. 52 kvm + källare. Visste att det inte var renoverat invändigt men utifrån bilderna hade jag trott att det skulle vara ”gammalt och tråkigt men dugligt”. Men alltså usch, det var sunkigt. Man hade behövt riva ut hela skiten direkt. Blev genast ett dyrt projekt så nej tack. Låg även nära en väl trafikerad 70-väg och trafiken hördes mer än jag hade trott, även inomhus.

Glad att jag åkte och kollade iaf, slipper jag tänka på det stället mer😆

Förra huset jag kollade på var ok (men tråkigt) inomhus men jätterisigt utvändigt. Lite trist att mäklarna inte gör mer rättvisande annonser. De kan väl inte vinna något på att folk kommer dit och blir jättebesvikna?

Här hade inte säljaren ansträngt sig direkt. Inte ens klippt gräset..
 
Jag var och kollade på ett hus idag. Det har legat rätt länge som kommande och jag har spanat ett tag, har tyckt att det verkar lovande till mig. 52 kvm + källare. Visste att det inte var renoverat invändigt men utifrån bilderna hade jag trott att det skulle vara ”gammalt och tråkigt men dugligt”. Men alltså usch, det var sunkigt. Man hade behövt riva ut hela skiten direkt. Blev genast ett dyrt projekt så nej tack. Låg även nära en väl trafikerad 70-väg och trafiken hördes mer än jag hade trott, även inomhus.

Glad att jag åkte och kollade iaf, slipper jag tänka på det stället mer😆

Förra huset jag kollade på var ok (men tråkigt) inomhus men jätterisigt utvändigt. Lite trist att mäklarna inte gör mer rättvisande annonser. De kan väl inte vinna något på att folk kommer dit och blir jättebesvikna?

Här hade inte säljaren ansträngt sig direkt. Inte ens klippt gräset..
En kompis var och kollade på ett hus där halva kökets innertak var nedrivet pga att det regnade in. Syntes naturligtvis inte på någon bild... Men alltså, sådana gånger borde det ju ändå löna sig att vara ärlig från mäklarens sida? Folk vände i dörren liksom.
 
En kompis var och kollade på ett hus där halva kökets innertak var nedrivet pga att det regnade in. Syntes naturligtvis inte på någon bild... Men alltså, sådana gånger borde det ju ändå löna sig att vara ärlig från mäklarens sida? Folk vände i dörren liksom.
Ja jag fattar inte. Tyckte dessutom priset var högt här, hade det varit lägre hade man ju fattat att det var värre än det såg ut på bilderna..
 
Förra huset jag kollade på var ok (men tråkigt) inomhus men jätterisigt utvändigt. Lite trist att mäklarna inte gör mer rättvisande annonser. De kan väl inte vinna något på att folk kommer dit och blir jättebesvikna?
Det där är en så märklig mäklar-grej! Jag ser ofta annonser på hus där mäklaren tagit bilder i exakt rätt vinkel så att vägen huset ligger vid inte syns öht. Vad tjänar mäklarna på att det kommer folk som kanske inte förstår att huset ligger precis vid en ordentligt vältrafikerad 80-väg?! Alla kanske inte har för vana att kolla upp husen på Google maps innan visningar och då lär de ju bli ruskigt besvikna när de kommer för att kolla :confused:
 
Äntligen börjar det hända något efter sommarens stiltje. Nu har jag hunnit gå på ett antal lägenhetsvisningar. Letar i Stockholm stad m omnejd, gått på 7 visningar sedan jag drog igång mitt seriösa sökande. Inget direkt aktuellt än, de enda jag gillat har också varit två lägenheter som jag anade skulle bli för dyra. En dessutom i en dålig förening, så den hade jag nog förmodligen avstått oavsett (hade dock en del dolda tillgångar).

Känner mig lite vilsen. Trots att jag kan Stockholm rätt bra, om jag får säga så själv, så vet jag inte riktigt var jag vill bo. Egentligen vill jag bo i stan, men då har jag bara råd med mindre ettor som det ser ut. I vissa områden längst ut precis innan tullarna så skulle jag kanske kunna köpa en minitvåa, men då kan jag lika gärna bo utanför tullarna en station bort och få något större, känns det som. Känner mig spänd och förväntansfull, men så nervös - jag har rätt höga förväntningar :o
 
Jag var och kollade på ett hus idag. Det har legat rätt länge som kommande och jag har spanat ett tag, har tyckt att det verkar lovande till mig. 52 kvm + källare. Visste att det inte var renoverat invändigt men utifrån bilderna hade jag trott att det skulle vara ”gammalt och tråkigt men dugligt”. Men alltså usch, det var sunkigt. Man hade behövt riva ut hela skiten direkt. Blev genast ett dyrt projekt så nej tack. Låg även nära en väl trafikerad 70-väg och trafiken hördes mer än jag hade trott, även inomhus.

Glad att jag åkte och kollade iaf, slipper jag tänka på det stället mer😆

Förra huset jag kollade på var ok (men tråkigt) inomhus men jätterisigt utvändigt. Lite trist att mäklarna inte gör mer rättvisande annonser. De kan väl inte vinna något på att folk kommer dit och blir jättebesvikna?

Här hade inte säljaren ansträngt sig direkt. Inte ens klippt gräset..
Jag tror du var och kollade på min grannes hus faktiskt 😄. Stämmer exakt på beskrivningen och det var folk där och kollade i söndags.
 
På lördag är det äntligen inflytt för oss, skrev kontrakt i mars så vi hann nästan glömma bort det lite. Såhär ser det ut! Ett par hundra meter från huset finns badstrand och båtbrygga.
1000001206.jpg
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
13 14 15
Svar
280
· Visningar
18 720
Senast: Gimlan
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
81 82 83
Svar
1 650
· Visningar
85 873
Senast: Aconite
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 245
Senast: Gabby_Ossi
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 136
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp