Skickade precis iväg en av mina, som också är väldigt framåt. Jag har vågat skritta ut med sällskap, men vågar inte låta honom springa innan jag känner att det går att få stopp. Det sista har han börjat bli tittig och lite sprättig, vilket gör att jag vill rida ännu saktare.Här är inridningen av 4 åringen i full gång. Nej, inte i full gång kanske. Men vi kör på. Blir lite väl mycket vila mellan tillfällena då det ska hinnas med så mycket andra saker också. Men vi är i stadiet att han ska lära sig styras. Väldigt svårt i paddocken. Skrittade ut på vår lilla gräsväg häromdagen och då var han PIGG!
Borde rida enbart ute nu, men tveksamt om han förstår bromsen eller om han bara stannat hittills pga bekväm och ute för jag gått bredvid. Alltså tveksamt om han stannar för jag saktar in som går bredvid eller om han faktiskt lyssnar på ryttaren.
Funderar på att skicka iväg honom en månad, eller om vi ska nöta på hemma.
Nu har det blåst halv storm här också, då är man inte riktigt pepp på att ge sig ut med honom. Snäll förvisso, men nån form av säkerhetstänk har man ju.
Finns många anledningar till att skjuta på det. Varken jag eller dottern tycker vi är i ett roligt stadie nu.
Nu kände jag att jag inte kan hålla på att rida in honom med handbromsen dragen längre, så han fick åka iväg.
Jag har ridit in mina unghästar själv tidigare, men har tyvärr fått bekymmer med trötthet och yrsel och då är jag inte så kaxig.
Jag är jätteglad att jag hittat en tjej jag har 100% förtroende för som hade tid att ta emot honom!
Ska bli så spännande att se hur han utvecklas!