Husköps-tråden! ;)

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Fibusen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 088
  • Visningar Visningar 156 911
Status
Stängd för vidare inlägg.
@BobberiBoo Ja, det blir ju dyrt på "sommarparadisen", jag gillar Österlen väldigt mycket men där pressas också priserna upp. Klurigt också med 20 min regeln, en hittar ju inte så himla långt på 20 min. Men min sambo tyckte jag hade orimliga krav när vi letade ställen och vi lyckades ändå hitta ett som har mycket mer än vi vågade drömma om. Så - ingenting är omöjligt ;)
Haha ja dom där jävla måsarna bara driver upp huspriserna :laugh:;) ja den där regeln är ju dum då han från jour-samtalet har en halvtimme på sig att komma ut på vägen så vi måste tyvärr hålla oss till det. Hittade en annan gård idag, jätte fin med massa bra grejer och byggnader till mig och gubben, så vi tänkte boka in oss på visning och titta lite närmre :bump: rooligt med husvisningar :D

Hur blev det med amorteringskravet som skulle införas i år?
Kommer huspriserna att rasa när det träder ikraft tro?

Hur blev det med amorteringskravet som skulle införas i år?
Kommer huspriserna att rasa när det träder ikraft tro?
Asså jag tycker faktiskt det är en jätte bra regel. Vi har alltid armorterat på detta huset, inte mkt med ändå så det försvann allteftersom. Tveksamt att det skulle påverka huspriserna något vidare. däremot tror jag att det blir svårare att sälja då folk måste räkna efter ett par gånger extra om man har råd.

Tror inte heller att priserna kommer rasa. Det har i praktiken varit amorteringskrav ett tag redan ändå. Men nu blir det mer tydligt uttalat att det är ett krav.

Inte satt mig in i det så mkt, men det blir väl inte lika lätt att ta högs lån när man har en kortare tid på sig att betala tillbaka en del av lånet. Så tänkte: färre köpare= prisras.

Men kan inte heller tänka mig att det borde bli då drastiskt, iaf i vårt område säljs husen innan visningar tom hela tiden.

Är det spikat när regeln träder ikraft?

Igår skrev vi kontrakt på gården! Säljarna var hur härliga som helst, så det känns toppen verkligen! Nästa vecka ska huset besiktigas, men vi har sett ett besiktningsprotokoll som är två år gammalt, så vi tror på att det inte har dykt upp så mycket nytt sen dess! Vi får nycklarna sista april! =)
4apa75gmfnldd5lg_w669_h446_smmaxsize_rc10color-a255-r255-g255-b255allsoft.jpg

Har bara denna bild än så länge, kan fixa fler sen =) Det ligger lite söder om Vårgårda!

Igår skrev vi kontrakt på gården! Säljarna var hur härliga som helst, så det känns toppen verkligen! Nästa vecka ska huset besiktigas, men vi har sett ett besiktningsprotokoll som är två år gammalt, så vi tror på att det inte har dykt upp så mycket nytt sen dess! Vi får nycklarna sista april! =)
4apa75gmfnldd5lg_w669_h446_smmaxsize_rc10color-a255-r255-g255-b255allsoft.jpg

Har bara denna bild än så länge, kan fixa fler sen =) Det ligger lite söder om Vårgårda!

Grattis!! :) Ser jättefint ut! Låter nästan som om vi blir grannar ;)

Ohh har bokat in oss på visning nu På lördag sker det. Tyvärr vet vi ju att vi inte kan köpa men titta får man ju :angel:
Synd den gården hade passat oss som hand i handske. Men men där kommer väl fler när det passar oss bättre

Så, här kommer lite mer bilder på vår blivande gård!
Kök:
4apa75gmfnldd5lb_w669_h446_smmaxsize_rc10color-a255-r255-g255-b255allsoft.jpg

Lada med litet stall. Kommer göra lösdrift här på nåt sätt.
4apa75gmfnldd5ks_w669_h446_smmaxsize_rc10color-a255-r255-g255-b255allsoft.jpg

Huset från ett annat håll:
4apa75gmfnldd5kt_w669_h446_smmaxsize_rc10color-a255-r255-g255-b255allsoft.jpg

Här ser ni också att om det är någon som skulle parkera framför garaget så man inte kan använda stegen till den andra dörren, så finns det en dörr till. :D @McFlurry

Maskinhall:
4apa75gmfnldd5kr_w669_h446_smmaxsize_rc10color-a255-r255-g255-b255allsoft.jpg

Och ett litet sågverk :)
4apa75gmfnldd5kq_w669_h446_smmaxsize_rc10color-a255-r255-g255-b255allsoft.jpg

På onsdag är det besiktning som gäller, då hoppas jag även få lite bilder på omgivningarna och markerna! Det är 4.5ha bete och 4 ha skog ungefär. :)

Så, här kommer lite mer bilder på vår blivande gård!
Kök:
4apa75gmfnldd5lb_w669_h446_smmaxsize_rc10color-a255-r255-g255-b255allsoft.jpg

Lada med litet stall. Kommer göra lösdrift här på nåt sätt.
4apa75gmfnldd5ks_w669_h446_smmaxsize_rc10color-a255-r255-g255-b255allsoft.jpg

Huset från ett annat håll:
4apa75gmfnldd5kt_w669_h446_smmaxsize_rc10color-a255-r255-g255-b255allsoft.jpg

Här ser ni också att om det är någon som skulle parkera framför garaget så man inte kan använda stegen till den andra dörren, så finns det en dörr till. :D @McFlurry

Maskinhall:
4apa75gmfnldd5kr_w669_h446_smmaxsize_rc10color-a255-r255-g255-b255allsoft.jpg

Och ett litet sågverk :)
4apa75gmfnldd5kq_w669_h446_smmaxsize_rc10color-a255-r255-g255-b255allsoft.jpg

På onsdag är det besiktning som gäller, då hoppas jag även få lite bilder på omgivningarna och markerna! Det är 4.5ha bete och 4 ha skog ungefär. :)
Kalasfint, grattis!!

Vi har ju haft väldigt lång tid mellan köp och inflytt men nu börjar det dra ihop sig lite. Inflytt i slutet på februari så här packas och rensas det för fullt, det är inte så lätt att gå från 65 kvm till typ 20...
Jag kunde inte med att ta bilder vid besiktningen - jag var inte med på visningen - , kan man mejla och be att de tar lite foton på mitt minihus?
På Hemnet var det ju mest bilder på själva huvudboningen, bara en bild inne i mitt hus och det är svårt att avgöra hur det ser ut.
Är lite nojig att vi skall tycka att det är för mycket grannar, det ligger typ i ett gammalt sommarstugeområde, å andra sidan kan det vara bra med grannar så länge de är vettiga. Närmsta grannen är en liten hästgård så jag tänkte så småningom hinta om att jag kan hjälpa till om de behöver åka bort eller så :).
Hoppas nu att vi skall trivas alla fyra! (Eller 12 om man räknar med hundarna...)

va på visning nu i fm, och jag måste ju ge en :bow: till mäklaren som fotograferade.. några så extremt missvisande bilder har man ju aldrig sett på maken.. där man "såg" en stor fin gräsmatta framför huset på bilden va det bara en liten plätt med sunkgräs.. huset som såg så stoort och ståtligt ut va eg ett rätt så "litet" nästintill rukel.. takhöjden va så låg så min sambo som e strax over 1.90 lång slog nästan huvudet i takbjälkarna..stallet som grannarna fick använda va inte lagligt med mått någonstans, boxarna lite snabbt ihop pysslade, gödselplattan va eg en asfalterad parkering bakom stallet.

och personen som bodde där.. hon hade typ ett tio-tal innekatter som va döskygga.. så det låg HÖGAR med katthår överallt, hela hallen och halva köket lukta kattpiss. det va fullt med hår i duschen och det låg godispapper och tmma chipspåsar på ett flertal ställen i huset..

men botsett från detta så va uthusen i bra skick.. skulle man bara jämna huset med marken och bygga nytt kan man nog få det fint..

inget för oss dock!:yuck::yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 207
Senast: kma
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 645
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 527
Senast: Kilauea
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus... 51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
180 082

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka