Huskur mot snöstyltor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare popeye
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 864
P

popeye

Nu har snön kommit till sthlm också. Hade tänkt att ida ut och busa lite i snön idag, men har inte några snowgrips än. Eftersom temperaturen ligger runt -1 antar jag att det är risk för styltor. Finns det några enkla knep hur man slipper dem? Smörja in hovarna med fett undertill, fungerar det?

Sv: Huskur mot snöstyltor

jag testade vaselin en gång, funkade i 200m...

Sv: Huskur mot snöstyltor

Fett funkar halvbra, en variant är att klippa till 'helsulor' av mjukplast (glassburkar fungerar bra!) som man klämmer in i skon, det kommer jag att köra på de närmaste veckorna i avsaknad av riktiga sulor.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga... 2
Svar
20
· Visningar
6 087
Senast: gul_zebra
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är... 2 3
Svar
50
· Visningar
10 027
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa Vi tingade valpen med två kulor nere,även på veterinärintyget som gjordes 2 dagar innan hämtning så var bägge nere,när vi väl kommit hem...
Svar
3
· Visningar
11 208
Senast: skuggi
·
Hästvård Nysnö och hovslagaren kommer och "vinterskor" (med snösulor och fyra broddhål) först om ett par veckor. Ridning är det alltså inte tal...
Svar
9
· Visningar
1 743
Senast: perletroll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Guldfasanerna