Bukefalos 28 år!

Husmorstips mot myror.

pellemojj

Trådstartare
Hej!

Har fått en myrinvasion i mina pallkragar där jag odlar grönsaker. Små röda myror som är elaka som fan.:mad: Hur får jag bort dom därifrån?

Tar tacksamt emot tips om sånt som myror inte gillar. Jag vill INTE ha tips om medel man köper i butik (Myrr m.m ) för grönsakerna ska ätas sen och jag vill inte ha en massa kemikalier o konstigheter i jorden. Eller i kroppen heller för den delen.

Tack på förhand! :)
 
Våra invaderande myror (i huset) avskydde kanel. Vi fick bort dem på det sättet. Alternativet är myrdosa som inte sprider giftet.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Kanel men även majsmjöl ska vara effektivt. Kanel gillar de inte och majsmjöl älskar de men kan tydligen inte smälta.
 
Har strött ut kanel nu o ska se om dom flyr fältet ;) hur fort funkade det för er? Omedelbart eller tog det några dagar?
 
Kanel, Fun Light och bikarbonat ska väl vara avskräckande :)

I Fun Lighten är det väl aspartamen som är det giftiga?
 
Ja jag har för för mig att aspartamen är giftig. Myrorna tror det är socker och äter ihjäl sig på det. Dock har jag inte Fun Light hemma ;)

Kanelen verkar funka. Inte en enda myra i sikte :)
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag har tänkt att för första gången testa på att odla lite i pallkrage! Har läst att det är relativt enkelt och tacksamt, och jag vill...
Svar
19
· Visningar
2 275
Senast: Migo
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 714
Senast: Mabuse
·
Hemmet Har ni några tips förebyggande mot myror? Har skadedjursbekämpning på villaförsäkringen men jag antar att man inte åker ut för enstaka...
Svar
10
· Visningar
4 884
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter 1/4 får vi nycklarna till vårt nya hus. Till huset hör en trädgård om ca: 1100kvm som är byggd i etage. Jag funderar på vad vi skall...
Svar
10
· Visningar
2 115

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp