Husvagn-/husbilssäsongen 2022

tigerflicka

Trådstartare
Idag ska jag hämta min husbil från vintervilan! Jag är så pepp och de senaste veckorna har jag haft riktig husbilsabstinens.
Är ni ute med husvagn/husbil än? Vad har ni gjort/vad ska ni göra för resor i år? Tänkte att det vore kul med en tråd för tips och inspiration!

Sommarens stora resa för min del går från Östergötland upp till Abisko, inlandet upp (inkl vildmarksvägen) och kusten ner.
 
E6284012-2D7D-42C5-963A-1A23DED407A2.jpeg
Här är min fina Werner i St Anna förra sommaren.
 
Köpte min vagn i höstas så har bara hunnit med kortare turer förra året för att lära känna vagnen. Jag får se vad jag hinner med i år då jag har andra projekt som tar tid och är svåra att planera, tex betäcka mitt sto. Har även startat ett företag och kommer jobba en hel del i sommar så det var rätt dåligt år att försöka planera in camping :o Men det blir iaf en resa kring midsommar, beroende då på om stoet lyckats bli dräktig till dess och jag slipper åka skytteltrafik till seminstationen i slutet av juni...
 
Men så kul! Vi ska också åka till Abisko med husbilen i sommar (kanske, eller om vi ska ta tåget).
Hämtar husbilen om en timme, sen blir det Halmstad i helgen.
Kul! Norra Norrland med husbil är en dröm jag haft länge. Så glad att den ska bli av i år.
 
Köpte min vagn i höstas så har bara hunnit med kortare turer förra året för att lära känna vagnen. Jag får se vad jag hinner med i år då jag har andra projekt som tar tid och är svåra att planera, tex betäcka mitt sto. Har även startat ett företag och kommer jobba en hel del i sommar så det var rätt dåligt år att försöka planera in camping :o Men det blir iaf en resa kring midsommar, beroende då på om stoet lyckats bli dräktig till dess och jag slipper åka skytteltrafik till seminstationen i slutet av juni...
Även små korta turer är härliga, och enklare att försöka få in i schemat. Att bara komma hemifrån tycker jag är så härligt, även om vi nästan bara varit utanför stan.
 
Idag ska jag hämta min husbil från vintervilan! Jag är så pepp och de senaste veckorna har jag haft riktig husbilsabstinens.
Är ni ute med husvagn/husbil än? Vad har ni gjort/vad ska ni göra för resor i år? Tänkte att det vore kul med en tråd för tips och inspiration!

Sommarens stora resa för min del går från Östergötland upp till Abisko, inlandet upp (inkl vildmarksvägen) och kusten ner.
4011DD43-8446-4D02-97C8-4EE7FEF5C6D5.jpeg

Vi har varit ute två helger i år, och det är snart dags igen. Vi har husbilen hemma och packad, så det är bara lite kläder och mat så är vi redo. Bilden är från ”Foten av Hallandsåsen”, fina vandringsstigar i närheten! Vi brukar leta vandringsområden och sen antingen fricampa eller en ställplats i närheten.
Långa resan i sommar går en vecka till Kalmar för Guldagilityn, sen en runda för att träffa ”våra” valpar, Bollnäs, Orsa, Dalskog. Det ser vi fram emot!
 
Även små korta turer är härliga, och enklare att försöka få in i schemat. Att bara komma hemifrån tycker jag är så härligt, även om vi nästan bara varit utanför stan.

Ja det är sånt jag får sikta på i år. Men jag hade gärna åkt tex Vildmarksvägen. Dock är det inte lönt för mig om jag inte har 2 veckor sammanhängande. Samma med Österlen. Norge är också en dröm men där krävs det tid och inga semineringar eller beräknade fölningar i sikte... så det är några år bort.
 
Visa bifogad fil 87988
Vi har varit ute två helger i år, och det är snart dags igen. Vi har husbilen hemma och packad, så det är bara lite kläder och mat så är vi redo. Bilden är från ”Foten av Hallandsåsen”, fina vandringsstigar i närheten! Vi brukar leta vandringsområden och sen antingen fricampa eller en ställplats i närheten.
Långa resan i sommar går en vecka till Kalmar för Guldagilityn, sen en runda för att träffa ”våra” valpar, Bollnäs, Orsa, Dalskog. Det ser vi fram emot!
Det är så fint vid hallandsåsen! Dit får jag planera in några dagar. Fricamping på fina ställen är ju så lyxigt!
 
Kontraster i livet - på lördag hämtar vi hem husvagnen och på söndag åker vi till fjällen till vår lägenhet. :p

Premiären blir påskhelgen. Vi kommer förmodligen åka till någon camping som har roliga aktiviteter för barnen.
Annars börjar jag drömma mig bort till sommarens turer. Inget bestämt eller bokat ännu dock!
 
Idag ska jag hämta min husbil från vintervilan! Jag är så pepp och de senaste veckorna har jag haft riktig husbilsabstinens.
Är ni ute med husvagn/husbil än? Vad har ni gjort/vad ska ni göra för resor i år? Tänkte att det vore kul med en tråd för tips och inspiration!

Sommarens stora resa för min del går från Östergötland upp till Abisko, inlandet upp (inkl vildmarksvägen) och kusten ner.
Välkommen till Vildmarksvägen =)

* Jenny ^
 
Japp! Jag bor i Klimpfjäll. Missa inte Fatmomakke och ät i trappstegsforsen.
Medtag varma kläder och MÖSSA De kan blåsa svinkallt på platån.
Skicka pm om du funderar på nått specifikt. 😃

*Jenny*
Tusen tack! Ja, gällande kläder gäller det att tänka till att det kan vara helt annat på fjället än vad vi har här i södern på sommaren. 😅
Det kommer säkert frågor när det närmar sig. 😊
 

Liknande trådar

Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 108
Senast: Otherside
·
Fordon Jag har börjat fundera på att köpa en husbil, men inser ju vad de kostar. Har då gått över till att fundera på om husvagn är ett...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
10 687
Senast: _Taggis_
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 000
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 846
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Avla utan fullständig stam?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp