Huvudvärken från helvetet

Har du huvudvärk ofta så sätter jag en slant på antingen vätskebrist eller spänningshuvudvärk.

Spänningshuvudvärk av den mer kroniska sorten är ett as att leva med, gör så ont att man vill dränka sig. Om vc inte hittar nåt farligt skulle jag rekommendera massage/naprapat och se om det hjälper.
På mig biter inte vanliga smärtstillande på spänningsvärken utan ibland jag får nalla lite på migränmedicinen som sprutas upp i snoken. Värme på pannan och nacken funkar också.

OM det är det du har förstås.
Den vardagliga huvudvärken som kommer och går var och varannan dag varje vecka är ju klockren spänningshuvudvärk, går dock redan på massage en gång i veckan och det lindrar nog lite. Nu har det ju dock som sagt eskalerat och blivit konstant från att jag vaknar på morgonen tills jag somnar på kvällen, på nivån att det påverkar i stort sett allt jag gör. Har inte ätit ordentligt de senaste två dagarna för det har påverkat aptiten, vilket säkert inte gör saken bättre.


Skulle kunna vara så att mina tänder flyttat sig till läget "olämpligt" och således förvärrar den dagliga värken. Tänkte ringa tandläkaren också i morgon...
 
Har du huvudvärk ofta så sätter jag en slant på antingen vätskebrist eller spänningshuvudvärk.

Spänningshuvudvärk av den mer kroniska sorten är ett as att leva med, gör så ont att man vill dränka sig. Om vc inte hittar nåt farligt skulle jag rekommendera massage/naprapat och se om det hjälper.
På mig biter inte vanliga smärtstillande på spänningsvärken utan ibland jag får nalla lite på migränmedicinen som sprutas upp i snoken. Värme på pannan och nacken funkar också.

OM det är det du har förstås.

Wow!

På mig funkar kyla i nacken och pannan, absolut inte värme- då blir det etter värre. Lustigt hur olika det kan vara!

/Lavinia, lever med huvudvärk jämt.
 
Jag hade väldiga problem men huvudvärk för något år sedan. Visade sig bero på synen. Ser dåligt på vänster öga och iom mitt jobb så blev ögonen så överansträngda så de resulterade i huvudvärk.
 
Jag har haft liknande, i mitt fall berodde/beror det på den osynliga stressen jag inte ens själv märker av jämt som orsakat spänningar i ryggen som kan underhållas av massör men bara lösas upp av en naprapat som går in på djupet.
Ibland har även en del kotor flyttat på sig i ryggen och orsakat värken.
Allt pga av stress i grund och botten.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 023
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 160
Senast: __sofia__
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 262
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 198

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?
  • Födda -21

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp