Huvudvärken från helvetet

LindgrenV

Trådstartare
Jag har huvudvärk ganska ofta, men de senaste två veckorna har det eskalerat. Och just senaste veckan har det eskalerat till nivån outhärdligt. Smärtnivån är väl någonstans runt "explosion av hjärnstammen är förberedd, beräkna nedräkning från 10, 9, 8...". Vad som är värre är dock att jag har ont hela dygnet. Bara för att beskriva det senaste: går och lägger mig, vänder och vrider mig miljoner varv för att jag har ont i huvudet och inte står ut. Somnar. Vaknar dagen efter - fortfarande lika ont i huvudet.


Alltså, livet suger fan just nu. Jag vill bara somna om för de timmar jag sover är de enda jag inte märker av huvudvärken. Jag vill och orkar inte göra allt jag har planerat idag och i morgon för det enda jag tänker på är att min egen hjärna vill döda mig långsamt och smärtfyllt, typ. Ringt 1177 men blir bara utkastad ur växeln för "det är så många som ringer oss just nu". Har provat allt! Nu har jag tagit en alvedon men det lindrar ju bara symtomen och om några timmar är jag tillbaka på ruta ett igen. Vill inte ta smärtstillande regelbundet eftersom det i sin tur kan leda till huvudvärk, så jag försöker härda ut. Det här funkar inte längre :cry:
 
Åh men åh vad korkad jag är som inte tänkte på det :banghead:
Äsch, de har ju bara telefontid 8-17, mån-fre. Får pröva 1177 igen ikväll och prova ringa vc i morgon kanske.

Vad ska de ens säga dock? Eller ni? Varför startade jag ens den här tråden? Det är ju ingen som magiskt kan trolla bort den här huvudvärken idag i alla fall :arghh:
 
Brukar du få huvudvärk av huvudvärkstabletter? Finns det några du "tål" bättre?
Jag skulle definitivt köra på maxdos ipren/alvedon iaf tills vidare och hoppas att det ger med sig.
 
Har du mycket omkring dig? Stress o.s.v.? Det gör ofta att redan befintlig huvudvärk eller annat stressrelaterat exploderar för att man inte tar sig tid att vila.
Men ring vc imorgon, så där kan du ju inte ha det! :(
 
Äsch, de har ju bara telefontid 8-17, mån-fre. Får pröva 1177 igen ikväll och prova ringa vc i morgon kanske.

Vad ska de ens säga dock? Eller ni? Varför startade jag ens den här tråden? Det är ju ingen som magiskt kan trolla bort den här huvudvärken idag i alla fall :arghh:
En kompis till mig hade hjärnhinneinflammation så jag hade nästan åkt till akuten i ditt fall.. Det är rätt farligt!
 
Dricker du ordentligt? Vatten alltså? Migrän?

Är noga med att dricka ordentligt, särskilt nu. Dricker ur flaska och har rätt bra koll på hur mycket jag dricker. Ang migrän så vet jag inte om jag har haft det, så jag kan inte lokalisera den känslan...
 
Brukar du få huvudvärk av huvudvärkstabletter? Finns det några du "tål" bättre?
Jag skulle definitivt köra på maxdos ipren/alvedon iaf tills vidare och hoppas att det ger med sig.

Nej, men vet att det är lätt att man får om man använder för mycket tabletter. Jag är ganska anti tabletter över huvud taget, har jättesvårt för det - inte för att de är svåra att svälja eller så, utan för att jag aldrig reagerat "som det är tänkt". Effekten försvinner alltid mycket snabbt eller är väldigt liten, om ens befintlig. Alvedonen jag tog tidigare idag började hjälpa lite grann runt 14, och effekten började avta runt 15.30-16, nu är huvudvärken tillbaka med full styrka igen. Känns som någon borrar efter olja i min panna eller något sådant...
 
Har du mycket omkring dig? Stress o.s.v.? Det gör ofta att redan befintlig huvudvärk eller annat stressrelaterat exploderar för att man inte tar sig tid att vila.
Men ring vc imorgon, så där kan du ju inte ha det! :(
Jag tycker väl inte att jag har så mycket stress runtomkring mig egentligen. Har varit lite knapert ekonomiskt men har inte stressat över det för att jag vetat att det går runt ändå och att jag från och med nästa månad kommer ha det rätt gott ställt. Har jobbat en hel del men anser inte att mitt jobb är stressigt, jag går dit med glatt humör. I övrigt rullar det ju på, men i en lagom hastighet. Jag har att göra hela dagarna men det är inte jobbigt på något vis. Kanske är stressad ändå? Jag vet inte. Mamma tror att det är tandställningen som orsakar det. Jag har ju dock haft tandställningen i 1,5 år och har inte spänt den sen i höstas så på något vis känns det ändå lite ologiskt :crazy:
 
En kompis till mig hade hjärnhinneinflammation så jag hade nästan åkt till akuten i ditt fall.. Det är rätt farligt!
Åh usch! Det vill jag verkligen inte ha! Jag ska försöka ringa igen, att åka till akuten på en söndag är inte det roligaste. Inte för att det är roligt med hjärnhinneinflammation heller, men jag vet ju inte om det är det. Och lever jag i förnekelse borde jag klara mig till i morgon, eller något :p
 
Nej antagligen ingen farlig huvudvärk men ändå! Försök att få tid på vc imorgon så är det säkert lugnt!:)
Åh usch! Det vill jag verkligen inte ha! Jag ska försöka ringa igen, att åka till akuten på en söndag är inte det roligaste. Inte för att det är roligt med hjärnhinneinflammation heller, men jag vet ju inte om det är det. Och lever jag i förnekelse borde jag klara mig till i morgon, eller något :p
 
Nej antagligen ingen farlig huvudvärk men ändå! Försök att få tid på vc imorgon så är det säkert lugnt!:)
Pratat med 1177 och jag ska ta ipren till i morgon och sen ringa VC. Får jag feber ska jag söka akut. Svårt att veta om man har feber dock när jag inte har någon febertermometer :o
 
Pratat med 1177 och jag ska ta ipren till i morgon och sen ringa VC. Får jag feber ska jag söka akut. Svårt att veta om man har feber dock när jag inte har någon febertermometer :o

Äter inte du lchf? Har för mig att jag sett det någonstans. Isf rekommenderar jag en sk. kallsup, kolhydrater binder salt och mineraler i kroppen. Utan kolhydrater kan du behöva tillföra lite extra själv. Blanda mineralsalt (seltin) i vatten och drick.
 
Har du synbortfall/suddiga fält? Det brukar jag få när jag får mina migrän-attacker. För mig hjälper Naproxen (finns både recept-belagt och utan recept), vilket är lite starkare än alvedon, själv tål jag inte ipren.
 
Har du huvudvärk ofta så sätter jag en slant på antingen vätskebrist eller spänningshuvudvärk.

Spänningshuvudvärk av den mer kroniska sorten är ett as att leva med, gör så ont att man vill dränka sig. Om vc inte hittar nåt farligt skulle jag rekommendera massage/naprapat och se om det hjälper.
På mig biter inte vanliga smärtstillande på spänningsvärken utan ibland jag får nalla lite på migränmedicinen som sprutas upp i snoken. Värme på pannan och nacken funkar också.

OM det är det du har förstås.
 
Äter inte du lchf? Har för mig att jag sett det någonstans. Isf rekommenderar jag en sk. kallsup, kolhydrater binder salt och mineraler i kroppen. Utan kolhydrater kan du behöva tillföra lite extra själv. Blanda mineralsalt (seltin) i vatten och drick.
Jo vanligtvis gör jag det, tappade dock bort mig för några veckor sedan och har ätit vanlig kost ett tag. Har resorb hemma, kan ju prova slänga i mig det :idea:
 
Har du synbortfall/suddiga fält? Det brukar jag få när jag får mina migrän-attacker. För mig hjälper Naproxen (finns både recept-belagt och utan recept), vilket är lite starkare än alvedon, själv tål jag inte ipren.
Inte just nu, med denna huvudvärk. Har inte tänkt på det vid tidigare tillfällen... :cautious:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 026
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 160
Senast: __sofia__
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 262
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 201

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp