Hva gjør dere "skjeve ryttere" (scoliose) for å ta hensyn til hesten?

S

sleepy

Hva gjør dere \"skjeve ryttere\" (scoliose) for å ta hensyn til hesten?

Selv har jeg scoliose, og sitter muligens skjevt (men jeg mistenker at hesten er litt skjev òg).

Har blitt litt skremt i det siste, etter å ha lest alt jeg har kommet over om sal-tilpasning... Det kan jo nesten virke som at det er rent dyreplageri om en u-symmetrisk rytter rir... :confused:

MÅ jeg ha to saler? Èn til skjeve meg, og èn til min symmetriske fôr-rytter? Hva gjør dere?

Jeg har også lagt inn et innlegg på den andre scoliose-tråden, som jeg blir VELDIG glad hvis dere leser! :) Det finnes ikke liknende forum i Norge, Bukefalos er fantastisk! :bow:

Og at jeg attpåtil fant en tråd om scoliose er helt utrolig! :banana:

:)
 
Re: Hva gjør dere \"skjeve ryttere\" (scoliose) for å ta hensyn til hesten?

Några råd!Var har du din Scolios i ländryggen eller bröstryggen eller kanske båda. Om du har din scolios i ländryggen och scoliosen påverkar bäckenet skulle jag råda dig att ha en sadel för dig och en för medryttare. Hör med din läkare hur påverkat ditt skellet är och hur många grader scoliosen står.Läs anatomiböcker (både för häst och människa)och fundera själv hur ditt och hästens anatomi skall kunna fungera ihop på bästa sätt. Var lägger du din kroppstyngd vid olika rörelser etc. Ring och fråga ridlärare och sjukgymnaste som arbetar med handicappade ryttare! Lycka till
 
Re: Hva gjør dere \"skjeve ryttere\" (scoliose) for å ta hensyn til hesten?

Den sitter i hele ryggen... o <-hodet mitt
( <-ryggraden
W <-bekkenet

Fin "tegning", hva? ;)
Ryggraden min er altså som en parantes, fra nesten øverst, til nederst... Jeg føler at jeg har lik vekt på begge sittebena når jeg sitter, men man kan jo aldri vite... Jeg får ta meg en tur til legen!
 
Re: Hva gjør dere \"skjeve ryttere\" (scoliose) for å ta hensyn til hesten?

Oops, jeg mistet visst hodet! sånn mente jeg:

o
(
W

(sett bakfra)

;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
990
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Jeg er medrytter 2 dager i uken på en ponni hvor hesteier ikke er mye til stede. Jeg vet ikke hvor mange andre medryttere han har men...
Svar
1
· Visningar
1 132
Senast: mandalaki
·
Träning Rir en fjording på rideskole. Når vi jobber med venstregalopp blir hun forferdelig vrang og sterk. Jeg har vært turrytter i over ett...
Svar
6
· Visningar
1 138
Senast: Naranja
·
N
Utrustning Hei. Jeg er på utkikk etter å kjøpe en laser til bruk på hest. Har forhørt meg litt rundt med mine behandlingskollegaer, og Er ikke...
Svar
0
· Visningar
958
Senast: Nangilima
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp