Hvor gammel er for gammel til tävlingar??

natasjachristensen

Trådstartare
Hejsa

Min ene häst cavall bliver 17 år i 2008. Han har gået en masse tävlingar til og *** i fälttävlan.

Jeg har ikke redet ham i næsten 3 år pga en skade. Han har været rengående i ca 1 år og jeg har redet ham de sidste 4-5 måneder :bump:

Hvis han forbliver fin overvejer jeg at starte ham igen. Bare i nogen debutant- let klasser.

Synes I det er for sent? er 17 år for gammelt??
 
Sv: Hvor gammel er for gammel til tävlingar??

Nej, det tycker jag inte att han är om han är pigg och fräsch? Min gamla gick internationellt som 18-åring och fortsatte sen som läromästare för åtminstone 2 juniorer till upp till Lätt klass, slutade tävla när han var 20 eller 21. Då hade han bara gått debutant klasser det sista.

Du får läsa av din häst, han säger säkert ifrån om han inte tycker det är roligt eller om det blir besvärligt för honom.

Lycka till!
 
Sv: Hvor gammel er for gammel til tävlingar??

Det är ju i den åldern de är som bäst!!

Finns många 17-åriga hästar som varit med i OS.Många hästar som går med jr/yr är ju i den åldern och går i allla fall ** Sen är det ju självklart olika för olika individer, men det avgör nog du som känner din häst bäst.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behøver hjelp og synspunkter. Skriver på norsk så blir det minst feil. Jeg og samboeren fikk oss ny hund for 6 år siden, en da 9 mnd...
Svar
4
· Visningar
1 245
Senast: Bison
·
N
Utrustning Hei. Jeg er på utkikk etter å kjøpe en laser til bruk på hest. Har forhørt meg litt rundt med mine behandlingskollegaer, og Er ikke...
Svar
0
· Visningar
978
Senast: Nangilima
·
Hästvård Jeg har en 17 år gammel kaldblodshingst som aldri har vært alvorlig syk. Han snørrer iblandt, ved f.eks. ekstreme værskifter i...
Svar
2
· Visningar
1 010
Senast: StallLojo
·
E
Trav Hva er det som får folk til å gjøre noe så bestialsk som dette???:devil: Tatt ut fra Dansk Trav og Galop Amatørkusk anmeldt for...
Svar
7
· Visningar
2 065
Senast: Erikaoghestene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp