HW Amigo Bravo vs Hero, ej samma passform?

Tjockisina

Trådstartare
Hej hej alla

Har bara haft Amigo Hero täcken på min ganska breda pålle ett bra tag nu..regntäckena har jag vart super nöjd med, men Medium täcket med 200gr fyllning har inte hållt denna vinter när han nu går med busiga vallacker :cry:

Så köpte ett Amigo Bravo 1200dn som är starkare i yttertyget och dyrare såklart.. fick hem det idag och till min besvikelse va passformen MYCKET sämre!
Låg inte alls lika bra, längden va perfekt men förövrigt blev de fruktansvärt trångt för bogarna, maggjordarna fick jag spänna ut till längsta längd o endå blev de för tight runt magen i mitt tycke. Endå e han inte jätte rund så väldigt konstigt då jag på Hero täcket har lång bit kvar o länga gjordarna.

Är jätte besviken!! Är ju super nöjd med HW täckena då de väger lite jämfört mot andra täcken samt att de inte ger nå skav på min annars skavkänsliga häst.

Men hade som sagt behövt ett starkare yttermaterial då kompisarna i hagen gärna ger lite kärleksnyp då o då och tråkigt behöva köpa nya täcken hela tiden.

Har ni andra som använt dessa täcken märkt den stora skillnaden eller fick jag ett måndags exemplar??

Upplever ni stor skillnad på Bravo vs Hero täckena överlag?
 
Sv: HW Amigo Bravo vs Hero, ej samma passform?

Hade för några år sedan 600D och 1200D (som de hette då) till min häst, och upplevde att 600D var större/rymligare. Hade 130 på 600D och 140 på 1200D (båda ofodrade regntäcken).

Har sett två 1200D som blivit strimlade för övrigt, har nu Rambo som tål tuffa tag.
 
Sv: HW Amigo Bravo vs Hero, ej samma passform?

hmm.. större vill jag ju inte ha då blir de för långt.. fasen då!
Får väl hålla mig till 600D o be varje dag att hästarna i hagen ger fasen i o bita i hans täcke :(
 

Liknande trådar

Utrustning Hej ni med mer koll än mig! Är på jakt efter ett ca 100g täcke till varmblodstravarn. Mailade S-gård med bilder och fick Rhino som rek...
2
Svar
25
· Visningar
2 880
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 271
Senast: Niki
·
Utrustning Har ett I-Landsproblem , min 3-åring biter upp bogspännena på HW amigo . Detta resulterar ju i att täcket åker av , och sedan blir lekt...
Svar
2
· Visningar
1 217
Senast: Sorbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp