HYN-godkännande

C

Cronis

Vad krävs av en gård/stall praktikvärd, för att bli hyn-godkända?
Skulle vara bra å veta det...

Sv: HYN-godkännande

Jag vet inte vad som krävs men en gård som jag jobbat på är godkänd men jag skulle aldrig i livet rekomendera någon att praktisera där.........

Sv: HYN-godkännande

Såhär står det på HYN´s hemsida:

Verksamheten ska ha en yrkesmässig inriktning.
Före godkännande ska handledare genomgå en av HYN anordnad utbildningsdag.
Avtal ska tecknas mellan praktikvärd och praktikant. Detta sker på särskild blankett som utdelas vid utbildningsdagen.
En enkel utbildningsplan för varje praktikant, utvisande innehållet i praktiken ska upprättas.
På praktikplatsen ska finnas en namngiven handledare med ansvar för praktikanterna och denna ska ha en adekvat utbildning för den praktikverksamhet man söker.

Anläggningen ska ha för företaget gällande ansvarsförsäkring.
Veterinär ska intyga att anläggningen uppfyller gällande bestämmelser för djurhållning och miljö.

Liknande trådar

Hästmänniskan Osäker på hur jag skal lösa det har... Sorry for min dårlig svenska skriving. Har en haflinger ponni som är strässad ved fodring. Ute... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 736
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Hej, jag funderar på att köpa häst. Men först måste jag såklart ha en stallplats. Men har lite svårt att välja så skulle vilja höra era...
Svar
14
· Visningar
1 217
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
3 005
Senast: ako
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka