Hyra container

Nebraska

Trådstartare
Jag måste komma på en ny lösning för gödseln och funderar på att hyra alt.köpa en typ sopcontainer.Men har ingen aning om vad det kan kosta.Någon här som vet vad en son kan kosta att hyra/köpa och tömma?

Sv: Hyra container

Jag har container som lösning denna vinter, vi ska gjuta gödselplatta till våren.

Här tar containerfirman 300/mån i hyra plus 400/tömning. Då kör de och tömmer hos en bonde jag har avtal med, om containerfirman själva skulle ordna med tömningsplats gissar jag att det skulle bli dyrare.

Lycka till.

Sv: Hyra container

Vi köpte en container som väl är ca 150 hög, ca 6 kubik, kostade 1000 kr (norr om Stockholm) och kan tömmas av lastbilscentralen. För mina 2 hästar + en ponny räcker det att tömma 1 gång/år när man har torv.

Kolla på Blocket, vi hittade på två olika ställen, den andra kostade 1500 kr fast på andra sidan stan och det skulle bli dyrare att hämta. Har inte avtalat om tömning ännu, men eftersom vi inte har traktor själva kostar det ju även att tömma plattan och detta känns bättre för oss.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, jag funderar på att köpa min första egna häst. Ridit sen jag var 6år till år 2015 ca 19år. Både ridskola samt...
Svar
13
· Visningar
1 158
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan I höst väntar lite jobbförändringar för mig, och plan A är att vara kvar på nuvarande jobb i nuvarande stad bara jag och arbetsgivaren...
Svar
11
· Visningar
1 187
Senast: Fille
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 464
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 591
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka