Hyra häst

C

cessi63

Någon som har erfarenhet av att hyra häst, längre eller kortare perioder? Tex har jag sett att sommarridlägers hästar hyrs ut under vinterhalvåret.
Vad ska man tänka på, vad kan man vänta sig etc? :rofl:

Jag har hyrde en ponny (anv. bilden) från ett ridläger i sommmras. Jag har varot där flera år innan så hon har koll på mig och jag vet att det fungerar. Fråga om du vill veta något!

Jag har hyrt en ponny från en ponnytravskola under sommaren. Då hade jag henne på sommarbete. :cool:

Jag fick ta ansvar för att försäkra och sko henne, men ponnytravklubben skulle betala om hon får någon sjukdom eller skada som inte jag rår för. Skulle hon skadat sig och det var mitt fel skulle jag fått betala.

Var noga med att skriva kontrakt! Om du struntar i det kan du i värsta fall få betala tusenlappar för sådant som hästägaren gjort fel! :mad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 303
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 937
Senast: ako
·
Hästmänniskan Våra hästar har ju ibland hjärnspöken, och vi hästmänniskor också :rofl: ●Vilka hjärnspöken har du själv i din... 2
Svar
22
· Visningar
1 836
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 632
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka