Hyra hus i Spanien sommaren 2017

Ava22

Trådstartare
Mamma ville gärna bjuda oss barn med våra respektive och barnbarn på semester nästa sommar, och hon är inne på att hyra ett större hus där vi kan självhushålla med mat.
Hon frågade om jag kunde hjälpa till med att leta fram nått vettigt alternativ. Så jag tänkte att jag börjar med Buke, om det finns folk här som kan hjälpa till med tips och råd. Det vi kommit fram till är att strand och hav är inte viktigt, men det ska finnas pool vid huset. Vi är 8 vuxna, 1 barn som kommer vara ca 1 år då, 1 barn på 14 och ett på 12 år. Så typ 10 vuxna och 1 barn. Alla flyger från Växjö, Skåne eller Köpenhamn förutom 2 vuxna och minsta barnet (jag, min man och vår unge). Vi flyger från Arlanda. Så det är ganska viktigt att huset ligger relativt nära flygplats så vi kan åka taxi. Det vore fint att slippa hyra bil eftersom vi är så många.

Vilka områden tycket ni vi ska rikta in oss på? Vad är bra priser, vad ska vi tänka på mm? Tips och råd tack! :)
 
Mamma ville gärna bjuda oss barn med våra respektive och barnbarn på semester nästa sommar, och hon är inne på att hyra ett större hus där vi kan självhushålla med mat.
Hon frågade om jag kunde hjälpa till med att leta fram nått vettigt alternativ. Så jag tänkte att jag börjar med Buke, om det finns folk här som kan hjälpa till med tips och råd. Det vi kommit fram till är att strand och hav är inte viktigt, men det ska finnas pool vid huset. Vi är 8 vuxna, 1 barn som kommer vara ca 1 år då, 1 barn på 14 och ett på 12 år. Så typ 10 vuxna och 1 barn. Alla flyger från Växjö, Skåne eller Köpenhamn förutom 2 vuxna och minsta barnet (jag, min man och vår unge). Vi flyger från Arlanda. Så det är ganska viktigt att huset ligger relativt nära flygplats så vi kan åka taxi. Det vore fint att slippa hyra bil eftersom vi är så många.

Vilka områden tycket ni vi ska rikta in oss på? Vad är bra priser, vad ska vi tänka på mm? Tips och råd tack! :)

Vi har hyrt i allicante, vi hyrde två hus min familj o mosters familj! Hyffsat nära flygplatsen :)
 
Min familj har hus på Costa del Sol, ca 40-45 min taxiresa västerut från Malagas flygplats.
Har varit där rätt många gånger då det alltid funnits i familjen så länge jag funnits. Älskar stället!
Barnvänligt, lugnt men ändå nära till både Marbella och Fuengirola.
Enda nackdelen är väl att havet inte är så fint.. Inget turkost vatten tyvärr :(
Vårt hus har 6 bäddar, men där finns fler att hyra i området. Just i vårt område finns tre pooler.

Alicante ska ju också vara jättebra, men där har jag tyvärr aldrig varit.
Dit går väl dessutom flyg från Växjö om jag inte är helt ute och cyklar...
 
VI har hyrt hus i närheten av Xixona (Jijona). Det vi hyrt var på 6 bäddar men det finns minst ett större i närheten. Tyvärr lite långt från flygplasen men hlet ostört och en gudomlig utsikt mot havet över bergen.
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 574
Senast: LaMagia
·
Äldre Vi funderar på att köpa ett hus/lägenhet någonstans där det är varmt och skönt. Tanken är att i några år använda det som semesterboende...
Svar
0
· Visningar
366
Senast: LiZH
·
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 115
Senast: sjoberga
·
Hemmet Vi hyr sedan i augusti ett gulligt litet rött hus med vita knutar på en ort 11 mil hemifrån (Göteborg). I hyreskontraktet står det att...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 380
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp