Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Josefinfreed: joo.. den är verkligen sådär alltså.. ogräs, dem fixar den aldrig. Staketet är lite hehe.. äckligt.. och ja vet inte allt. Inte direkt något toppen. Jag bor ganska långt ut på landet också. Jag vet inte ens om jag måste betala något. Isåfall är det nog inte mycket pengar.
saraaandersson: Jo, dels för det inte finns några stallplatser. Men sen också att dem inte direkt är noga med cad hästarna gör. Fölet rymmer hela tiden o står på gärdet o betar.. dem har lixom ingen koll alls.
Fråga, och sen är det ju bara att betala vad de begär om man är intresserad.
Jag har en sandridbana, inte helt plan men med fint underlag (bättre än många dyra historier häromkring) Har ingen belysning ännu men det står på önskelistan! Ny hinderpark.
Används nu av mig och mina inhyrda, skulle kunna låta nån kompis använda den också men är inte säkert jag skulle "hyra" ut den till nån annan. Och definitivt inte om de själva ville sätta priset. Tycker det är alldelles för mycket värt att för det mesta få rida helt ostört.
Använder de den aldrig själv? Har de inga ridbara hästar? Kanske vill de rida där men orkar inte riktigt ta tag i "renoveringen?"
Du nämnde att du känner dem?
Du kanske kan erbjuda dig att hålla efter banan lite, delvis byta ut dåliga delar av staketet och hålla efter underlaget? Plocka bort lite ogräs därifrån?
SMART!
nej.. dem har 2 ridbara hästar utav 6 st. De har 4 st själva. 2 till avel, o deras '' föl ''. Sen 2 inackorderade. Men tror inte padocken duger för dem. Så de åker till ridhus en bra bit bort och rider. Det är väldigt sällan dem rider där. kanske någon bara. Vad jag sett!
Jo, det skulle jag nog ändå göra faktiskt. Innan jag började rida där. Men det är smart!
Att erbjuda dig att hålla efter den själv är ju en jätte bra idé om man har lite snålt med pengar.
Jag har precis gjort iordning en paddock i ett stall som stått tomt i ca 5 år. Gårdsägarna har inget intresse av hästar så bara jag håller efter den själv så får jag rida där helt gratis
Det var dock mycket att göra och att fixa paddocken kostade totalt 2500. Men det blir ju bara en engångskostnad. Att harva den kostar 500 kr, men vi rider där så lite så det behövs inte göras så ofta. Kanske räcker med 1 gång/år
Hästnyheter Två bolag som står bakom omdiskuterade Viegård Stuteri ska betala höga böter, efter flera händelser rörande vanvård av djur. Trots detta...
Hundavel & Ras Jag gillar verkligen inte att så många hundraser (åtminstone de som inte också har prov) ska ha så tydlig könskaraktär. Jag tror att det...