Hyra ut häst?

L

linabergmer

Hej, ska hyra ut min häst, dom som ska hyra henne ska köpa henne om 3 månader, då jag vill ha en liten säkerhet om dom skulle ångra sej o inte köpa henne så tänkte jag ta en månads avgift för att dom får ha hästen..

Hur mycket ska man ta betalt?

Mvh Lina
 
Om ni har bestämt en köpsumma så kanske en viss procent av den kan vara lämpligt.
 
Priset är 23000kr, så då tycker ni att jag ska ta 2300kr för att hyra ut hästen?
 
Jag hade ju mer tänkt en månads kostnad + köpesumman.
 
man brukar ta en handpenning i sådana fall från köpebeloppet
 
Men vi har alltså bestämt att hon ska betala varje månad tills hon kan köpa hästen. Frågan är ju bara hur mycket?
500? 1000?

Vad är rimligt.
Ingen handpenning ska läggas.

Mvh Lina
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 072
Senast: Inte_Ung
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: Bee
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 393
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 578
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp