Hyresrätter

Rugge

Trådstartare
Har lite funderingar jag behöver hjälp med att reda ut.
En vän till mig ska flytta hem till sin kille. Han har en hyresrätt som har står ensam på, men så ska hon också skriva in sig som boende på adressen/kontraktet.

Vad skulle hända om det tog slut, och killen som från början stod på kontaktet flyttar, kan min vänn bo kvar ändå? Eller blir hon tvungen att flytta för att hon inte stod med på kontraktet från början?
 
OM hon står med på kontraktet har hon lika stor rätt till lägenheten, men är hon bara skriven på adressen är det hans lägenhet och det kan bli problem att få överta kontraktet om det blir bråk eller om värden vill ha tillbaka lägenheten av olika anledningar.
 
OM hon står med på kontraktet har hon lika stor rätt till lägenheten, men är hon bara skriven på adressen är det hans lägenhet och det kan bli problem att få överta kontraktet om det blir bråk eller om värden vill ha tillbaka lägenheten av olika anledningar.
Ok. Lite så jag misstänkte att det var också.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 285
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Person A och person B flyttade ihop, skaffade barn och gifte sig. Det tog slut och de har skiljt sig. Person A hade ingenstans att ta...
Svar
11
· Visningar
1 244
Senast: nullo-modo
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 866
Senast: Migo
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp