I dag kan hon få chockbeskedet

Sv: I dag kan hon få chockbeskedet

fio. skrev:
Sedan skyllde hon på att hästen var så tittig på vattengraven

Jag kan inte påstå att jag tycker det hon sa var att skylla på hästen..
Om man tex vägrar på ett hinder ochsedan säger att det är för att hästen är tittig, så tror jag knappast att man menar att det är hästens fel ..
Men om man vet att hästen blev tittig på just det hindret, så är det förmodligen det som gjorde att hästen tvekade.

Men däremot kan jag hålla med dej om att hon red förskräckligt MOT vattengraven, fast å andra sidan så var det inte jag som satt på hästen, så jag vet heller inte hur hästen var innan hon började rida så. Förmodligen så kände hon hästens tvekan, så hon var tvungen att rida på det sättet.

F.ö så tror jag att alla ryttare nångång har skyllt på sin häst, även om man kanske inte menat det, lr ändrat sig i efterhand.!
 
Senast ändrad:
Sv: I dag kan hon få chockbeskedet

Det bästa med hoppning är att det är resultaten som räknas. Sen kan folk sitta på forum och tycka hur mycket som helst men det spelar ingen roll. Vad som spelar roll är om bommarna ligger kvar eller inte.
 
Sv: I dag kan hon få chockbeskedet

fio. skrev:
Men dom har ju iallafall vett nog att inte visa sig på Tv. Hon skämde ut sig helt enkelt fast mest för att hon skyllde allt på hästen.

hörde du inte tv-intervjuaren som skrattade lite föraktfullt i bakgrunden när hon skyllde ifrån sig?? Särskilt när han hade kallat C.Gustavsson självkritiskt för att hon tyckte hon kunde ridit bättre på det där hindret hon rev.
Jag upplevde inte heller att hon skyllde ifrån sig? :confused:

Och att dra upp Roger Blomquist som nån källa till vishet är ju inte aktuellt va, sämre påläst än vad han var är ju att vara i koma.
Först när jag såg att det var han tänkte jag att det var skönt att vara av med Ingvar Ernblad och att det var bra att de skickat en sportreporter istället men ack så fel jag hade!
Såg ni intervjun med Marcus Ehning???
 
Sv: I dag kan hon få chockbeskedet

:eek: :eek: han e sååå himla bra men ska hon sluta nu :cry:
 
Sv: I dag kan hon få chockbeskedet

skönt att många försvarar gretzer :)
jag har inte sett intervju'n... men på de flesta verkar hon inte ha skyllt på hästen? Trots att jag ser Gretzer som min gud (hon har varit min stora förebild i livet i ca 14 år...) så är hon nog människa egentligen... och då kan man säga saker utan att ha tänkt igenom dem sååå mkt innan... det har nog hänt innan... minns att hon till ridsport ngn gång sa att hon inte ska bli hoppningens ulla håkansson.. inte hålla på så länge osv... hon menade nog inte dumt mot ulla håkansson... men det lät så i ridsport... har för mig att det var ngt tjafs om det sen? insändare eller rättelse eller något sådant!?!? det jag menar är att jag verkligen inte tycker att man ska döma henne om det kankske fanns en liten antydan till att hon skyllde på hästen... tror inte hon isf menade det så....
de vann ju faktiskt en klass i falsterbo!!!! där var hon jätteduktig!!! SÅÅÅ kul när hon vann :))))
är jätteledsen över hur det gått i EM... det bådar inte gott inför beslutet ang. sonyericsson kontraktet.
Hoppas det ska bli så bra med spender s som Gretzer verkat ha trott.. inte som med Cinderella...
 
Sv: I dag kan hon få chockbeskedet

Idag är det den 31/7!!! då skulle det väl bestämmas hur det blir med sonyericsson???
Är jättenervös... hm... var tror ni man kan hitta nyheten först? aftonbladets ridsport på internet? ridsport.se`?? har inte kommit upp ngt om det än iaf...... *väntar otåligt*
 
Sv: I dag kan hon få chockbeskedet

Nej, jag vet att Piia klarade av honom toppen - men så finns det inte många ryttare som kan mäta sig med Piia heller, oavsett meriter. Piia har ju mer talang än de flesta och hade hon haft råd att ha kvar Cool On hade de nog varit stora inom hoppsporten idag. Men jag tvivlar inte en sekund på att Helena och Cool On kan bli riktigt bra tillsammans de heller.
 
Sv: I dag kan hon få chockbeskedet

Lägger mig inte i hur Marias ridning är. Har sett alldeles för lite av henne för att ha en åsikt. Men jag har ett förslag till alternativ karriär om hon skulle sluta tävla på elitnivå ... som kommentator! Vi behöver någon engagerad och kul person till att kommentera hästtävlingar i tv, säga vad man vill om palmer och svanström men har inte ännu lyckas liva upp stämingen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 716
Senast: Rie
·
L
  • Artikel
Dagbok Vet att det här kommer låta taskigt att jag skriver om en person och att man inte ska det. Men jag MÅSTE skriva av mig om det! Och det...
Svar
15
· Visningar
1 656
Senast: Lhas
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 565
Senast: Imna
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 419

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp