Hedinn
Moderator
Jag tror det, i alla fall så jag sett folk använda den. Själv tänker jag dock alltid ”jazzhands”
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror det, i alla fall så jag sett folk använda den. Själv tänker jag dock alltid ”jazzhands”
Fick googla på jazzhands och jag håller med!!Jag tror det, i alla fall så jag sett folk använda den. Själv tänker jag dock alltid ”jazzhands”![]()
Den dära smilisen har jag sett ett antal gånger i olika animes, typ "you can count on me, I got dis!(ง •̀ω•́)ง✧ jag-ska-göra-mitt-bästa!
Åh, tack. Jag känner att jag behöver bättra min "nya-emoji-kunskap" lite
Är det här kunskap som universitet snart kommer att ha kurser i?
Smileys och deras betydelser 7,5 hp
Användning av smileys, grundkurs, 7,5 hp
Smileys genom historien, fördjupning, 15 hp
Uttökad smileyanvändning, avancerat, 7,5 hp
En av de hetaste diskussionerna vi någonsin haft vid lunchbordet på jobbet handlade om just den smileyn, och huruvida den betyder kram eller jazz hands! 4 av 5 personer (inklusive jag) röstade för att den betyder kram - den femte tyckte det var jättepinsamt att hon tydligen skickat ut kramar till folk åt höger och vänster när hon egentligen bara ville visa att hon var väldigt glad/uppspeltJag tror det, i alla fall så jag sett folk använda den. Själv tänker jag dock alltid ”jazzhands”![]()
Jag har alltid trott att det är något drygtungefär höjer ögonbrynen o fnyser
![]()
En av de hetaste diskussionerna vi någonsin haft vid lunchbordet på jobbet handlade om just den smileyn, och huruvida den betyder kram eller jazz hands! 4 av 5 personer (inklusive jag) röstade för att den betyder kram - den femte tyckte det var jättepinsamt att hon tydligen skickat ut kramar till folk åt höger och vänster när hon egentligen bara ville visa att hon var väldigt glad/uppspelt
Och för att svara på TS så använder jag nästan aldrig den där smileyn, men de få gånger jag har gjort det har det varit för att kommunicera att jag tramsar mig lite och inte är helt allvarlig med vad jag skriver.
Jag ska hälsa henne det, då blir hon nog glad!Helt klart jazzhands. Absolut inte kram. Jag håller med din kollega och säger att det är övriga fyra som har skickat jazzhands när de i själva verket ville kramas.
Jag ska hälsa henne det, då blir hon nog glad!
Men för att bevisa min egen teori så måste jag faktiskt påpeka att smileyn i fråga kommer upp när jag i WhatsApp söker på "hug", men inte när jag söker på "jazz hands" (då kommer det upp en bild på två händer bara). Så det så!![]()
Haha, jag hoppas verkligen att folk inte gått runt och trott att jag varit oförskämd och högfärdig hela tiden!
Jag hade, på den gamla goda tiden, en vän på msn som jag pratade med varje dag och hen var en hängiven användare av ^^ och det gjorde mig alltid orimligt lack eftersom jag INTE kunde tolka det som något annat än en lite dryg översittarattityd! Jag vet inte varför, men tycker liksom det ser ut lite som att höja på ögonbrynen typ och den skiten användes i alla meningar, jag menar hur dryg kan man vara?!!
Å andra sidan så pratade vi ju varje dag så jag antar att själva innehållet var trevligare än smileysen.
Men känner att om någon svarar med ett " ^^ " så känns det lite som en konversationsdödare.
Är det här kunskap som universitet snart kommer att ha kurser i?
Smileys och deras betydelser 7,5 hp
Användning av smileys, grundkurs, 7,5 hp
Smileys genom historien, fördjupning, 15 hp
Uttökad smileyanvändning, avancerat, 7,5 hp