I en hästbondes våld

Sv: I en hästbondes våld

Vi är världen i ett minimalistiskt format! :D

Kicki :laugh:
 
Sv: I en hästbondes våld

Och för att återgå den den aktuella ridleden i den här tråden så vet vi ju inte vem det var som anlade den!? Har ju bett TS att svara på det men inte fått något svar ännu!
Om det är var jag tror att det är så finns det ingen anlagd ridled! Det är ett område mark som bytte ägare för knappt ett år sedan och det är ett expansivt hästföretag som köpt marken då de själva behöver utöka. Det har lett till att de har plöjt(!) ner x miljoner i att bygga hagar, röja, bygga mm för att få plats med hästarna i rejäla hagar, med bra byggnader och åkermark att skörda. Det har hägnats in hagmark åt deras hästar och det passar tydligen inte TS som verkar anse att de gör det på rent jävelskap! De lägger ner enormt med pengar för att kunna ge förstklassig skötsel, har egna avlönade veterinärer och flera anställda hästskötare + bevakningsbolag, så det är knappast något som de gör för att jävlas med TS utan för att de behöver. :cool:
 
Sv: I en hästbondes våld

Jag misstänkte att det kunde vara något i den stilen. För så himla billigt och lätt är det inte att sätta staket så att man gör det bara för att det ska vara så. De pengarna kan man använda till annat om inte staketet är en nödvändighet.
 
Sv: I en hästbondes våld

Om det är var jag tror att det är så finns det ingen anlagd ridled! Det är ett område mark som bytte ägare för knappt ett år sedan och det är ett expansivt hästföretag som köpt marken då de själva behöver utöka. Det har lett till att de har plöjt(!) ner x miljoner i att bygga hagar, röja, bygga mm för att få plats med hästarna i rejäla hagar, med bra byggnader och åkermark att skörda. Det har hägnats in hagmark åt deras hästar och det passar tydligen inte TS som verkar anse att de gör det på rent jävelskap! De lägger ner enormt med pengar för att kunna ge förstklassig skötsel, har egna avlönade veterinärer och flera anställda hästskötare + bevakningsbolag, så det är knappast något som de gör för att jävlas med TS utan för att de behöver. :cool:


Synd att TS inte då kan inse verkligheten här! Helt otroligt att det går att uppröra sig i ett sånt här läge, eller i ett läge överhuvudtaget där folk nyttjar det de äger. Någon satsar stora summor för eget bruk och grannarna upprör sig för att skogen huggs ned! :crazy:

Kicki :laugh:
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Kom över detta när jag kikade genom dagstidningar.Äntligen någon som utreder begreppen gällande lös springande hundar och dess ägare...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 906
Senast: Jenny1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp