I hvilken rekkefølge...? Kiropraktor, saltilpasser...

S

sleepy

Jeg har en skeiv (sned) hest, sannsynligvis i rygg/hofte/bekken ettersom alle saler ligger skeivt (inte rakt) på han. Derfor har han også av og til en liten urenhet i gangartene, og det hender han er bittelitt sur når han må løfte høyre bakfot, og han er litt stiv på venstre siden.

Ellers er det ingen problemer, han er en glad og positiv hest som viser stor glede over å komme ut på tur! :banana:
Jeg har aldri vært borti en hest som har vært så glad i å gå på tur!!!!

Det at han er sned vil jo på sikt føre til smerter/problemer. Så jeg bør nok få en kiropraktor til å rette på han, så mye som det går. Ny sal vil han også trenge, den han har er bare 90% god.

Planen min er å
1. Få en kiropraktor til å rette ham opp
2. Få en salmaker/saltilpasser til å ta mål av han, og lage en spesialsal.

For det er vel best å få hesten riktig i kroppen før saltilpasseren tar mål av han? :confused: Og det er vel ikke så mye vits i å la en kiropraktor rette han opp før han har en sal som er 100% god? Så lenge hesten er så glad som han er, mener jeg?

Jeg har ikke råd til å betale noen sal før i august, og første kiropraktorbehandling blir da i mai (regner med at det er tre mnd leveringstid på salen.

Tror dere dette er OK;
-ri han som vanlig så lenge han er glad, og ren i gangarter
-kiropraktor i mai
-så saltilpasser i mai
-eventuelt gjenta kiropraktorbehandling i sommerferien
-så ny sal på frisk hest i august

Eller bør jeg rane en bank (eller min samboer) og få kiropraktor og saltilpasser med det samme? :crazy:
 
Ta ut en kiropraktor NU! Ju längre han får vara sned, ju snedare kommer han bli.... Tycker inte det är nån bra ide att fixa sadlen så den också blir sned? :confused:

Då får du reda på hur allvarligt det är, och säkert tips om hur du ska göra med sadel och träning.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Trenger en anbefaling! I dag fikk jeg beskjed om at jeg satt skjevt på ponnien av saltilpasser, jeg har også fått beskjed om at jeg er...
Svar
9
· Visningar
751
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jeg kjøpte Sprenger bøyelig gummibitt med litt tungefrihet til unghesten min Når jeg prøvde henne gikk hun med et kjempetykt enkelt...
Svar
2
· Visningar
469
Senast: EZMK
·
Ridning Usj, det kjennes virkelig ikke bra ut ridemessig om dagen. Bremsen er på, enda stall eier sier hun har ekstremt mye energi ved utslipp...
2
Svar
39
· Visningar
1 951
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 009
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Renovera badrum

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp