I morgon hämtar jag mina bin

Bina som jag beställt är leveransklara nu och i morgon kväll åker jag och hämtar dem. Ska bli så kul!

Mitt boendestöd tycker det är jättespännande med bin och eftersom hon inte kan något om bin så har hon ställt ungefär en miljon frågor till mig idag. :)

Kul att kunna svara och bidra med kunskap.
 

Jag hade för nått år sen en bisvärm som troligen rymt i ett äppelträd här hemma. Dom försvann efter några timmar så hade väl bara en mellanlandning här.
Googlade efter folk som samlar in men verkade inte finnas i min närhet.
 
Jag hade för nått år sen en bisvärm som troligen rymt i ett äppelträd här hemma. Dom försvann efter några timmar så hade väl bara en mellanlandning här.
Googlade efter folk som samlar in men verkade inte finnas i min närhet.
Ja, de mellanlandade för att sedan kunna bestämma sig vart de ska flytta.

Man kan ringa svärmtelefonen https://www.biodlarna.se/svarmtelefonen-2/ och hoppas det finns en svärmfångare i närheten.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag var jag ner i en kupa och kollade. Hade jordens problem att få upp Dadantramarna. Så det tog lång tid att gå igenom kupan. Alldeles...
Svar
17
· Visningar
2 537
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 124
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag har suttit och glott på kursutbudet hos Holma folkhögskola och upptäckt att deras PDC är väldigt omfattande. Dessutom kostar den...
Svar
12
· Visningar
1 064
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
391
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp