I väntan på 1177

Wille

Trådstartare
Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme är supersvullen i delen närmast nageln. Det gör ont. Det började igår. Smärtan började vid nagelbandet på ena sidan av nageln. Jag kan inte se att det finns något sår där, men kanske finns det ett sår i all fall fast jag inte kan se det. Så igår satte jag på en kompress med alsolsprit. Det har inte hjälpt ett dugg utan tummen har svullnat ännu mer över natten.

Vad tror ni?
 
Som de andra säger så är det en inflammation. Troligtvis en liten bit smuts som letat sig in mellan huden och nagelbädden. Efter ett par dagar brukar man kunna ut vätska eller var och sedan blir det fort bättre.

Det gör ont men är helt ofarligt, jag får detta själv ibland. Jag vet att du har blodfobi så nämner även att jag aldrig någonsin varit med om att det blött när detta skett, det har alltid bara varit var som kommit ur svullnaden.
 
Som de andra säger så är det en inflammation. Troligtvis en liten bit smuts som letat sig in mellan huden och nagelbädden. Efter ett par dagar brukar man kunna ut vätska eller var och sedan blir det fort bättre.

Det gör ont men är helt ofarligt, jag får detta själv ibland. Jag vet att du har blodfobi så nämner även att jag aldrig någonsin varit med om att det blött när detta skett, det har alltid bara varit var som kommit ur svullnaden.
Ok, tack! Ja, då är det bara att vänta.

Vad ska man med 1177 till när Buke finns?
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 239
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 550
Senast: tott
·
Kropp & Själ En specifik fråga men även en generell fundering! Jag hade för ett tag sedan, i ungefär en månads tid, ont i en led i ena lillfingret...
Svar
17
· Visningar
1 107
Senast: TantAgda
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 895
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp