I väntans tider...

M

Moniq

Nu har vi bekantat oss lite med nye familjemedlemmen - kolla in dessa tassar alltså ;) Just nu bara 6 veckor gammal. Inget är som väntans tider... snart får han komma hem :love:.

För 1½ år sedan gick vår stora tik av samma ras bort och vi sörjde enormt. Det var vårt gräsliga år när allt kom på en gång.
Först favoritkatten, sen äldsta hunden och efter ytterligare några månader den andra hunden och som om detta inte var nog även gubbens älskade häst. Då trodde vi knappt att vi skulle komma på fötter igen.

Men tiden läker alla sår, så även våra. Ett litet busfrö har ersatt gammelhunden, kattens ungar lever vidare här på gården och har övertagit mammans plats i min säng och gubben har förälskat sig i en ny häst.

Nu äntligen kommer vi också snart få höra trampet av stora tassar här i huset igen :D.
 
Älskart stora fötter :love: När min lille sak sparkas blir jag kanske inte lika glad, för hur kul är det att vakna upp av att en av dessa stora fötter är i ens ansikte :crazy:

Men dom är så mysiga :love:
 
Sicken liten mysvovve! :love:
En sådan hade jag velat ha om jag bott så att den fått plats även som vuxen. :(
Nu får jag nöja mig med hundar av "behändigare" format, men det är inte fy skam det heller! :)
 
Åh vad söt! Livsfarligt att se valpbilder man riktigt vill ha fler hundar fast valptiden är ju även jobbig men dom är så söta!
 
Gud vad söt. :love: Fick precis reda på att min syster också ska få hem ett litet lejon om 14 dagar. Jag är avundsjuk, har alltid önskat mig en egen leonberger (mamma har en), men sambon är jägare så vi har bara jakthundar. Har dock fått vara med och bestämma ras och valp. De är också helt underbara och om jag får mer tid över i framtiden för ännu en hund (får ingen egen så länge vi har häst säger sambon, men det får vi se) ska jag skaffa ett eget lejon. Lycka till men din nya valp.
 
Visst är det härligt med stora tassar :love:.

Zewz - Underbara bilder på Hobbe och lekkompisen :D

Clintan - Vad roligt :) ett M-kullsyskon från samma uppfödare månne? Kan ju inte finnas så många här i Skåne som har leveransklara leonbergervalpar om ca 2 veckor. (Om nu din syster bor här också, såg att du gjorde det).
Första leonbergern köpte vi för 11 år sedan från samma uppfödare. En fantastisk uppfödare som månar om alla sina valpar och valpköpare.

Trots att jag haft många hundar under årens lopp är det lika spännande varje gång att få bekanta sig med en ny familjemedlem. Vi har saknat vår stora kompis här på gården och det skall bli spännande att se om katten Tuffis tar sig an denna hund också.

Förra leonbergern och katten var som ler och långhalm, så det blev många mysiga bilder under årens lopp (några till)
 
Bamse tårar trillar ner för mina kinder när jag läser i Er minneslund :cry:

Men valpisen var jätte söt, hoppas ni får många nya roliga minnen med den nya bebisen :)
 
Nej, trodde också kanske att det var samma kull, men min syster ska hämta sin på en kennel i Varberg.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, jag hoppas kunna få några åsikter om min hunds kliande. Han är nästan 8 år och har haft klåda under hela sitt liv, vissa säsonger...
Svar
9
· Visningar
1 303
Senast: Vitsippan
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 413
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 213
Senast: geting
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 097
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp