Bukefalos 28 år!

I valet och kvalet...

Midori

Trådstartare
Sitter i en lite jobbig sits just nu som jag inte vet hur jag ska reda ut, och hoppas på att få lite input från alla kloka bukemänniskor.

Jag trivs inte alls på mitt nuvarande jobb som forskarstuderande, har mått dåligt pga det med bl.a sömnsvårigheter och mycket stress. Och då inte pga arbetsuppgifterna i sig, utan pga den psykosociala situationen. Jag känner också att mitt intresse har svalnat i samband med detta och att jag känner att den akademiska världen kanske inte passar mig. Så jag funderar på att byta spår och istället bli lärare (gymnasiet). Men, det är ju en liten bit tills jag står där som lärare. Jag behöver läsa upp ett par kurser innan jag kan söka kompletterande lärarutbildning, och jag vet inte hur det blir med akassa under tiden. T.ex. kommer jag läsa 25% nu under första delen av hösten, och sedan 75%. Ryker akassan då?
Så min grundfråga är väl egentligen; vågar jag säga upp mig? Eller ska jag härda ut ett tag till tills jag är närmare lärarjobbet (eller annat jobb)?Jag har läst om andra här på buke som tog steget att säga upp sig utan att ha nytt jobb på gång, men det är ju så läskigt! Visst kan jag söka lärarvik under tiden och så, men ändå. Hur hade ni gjort? Hoppas det inte är alltför svamligt, mina tankar far fram och tillbaka om vad som känns bäst och vad som är ekonomiskt bäst osv.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 659
Senast: Mabuse
·
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 020
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 609
Senast: gul_zebra
·
Skola & Jobb Hej kloka buke, nu är jag tillbaks med en för mig livsavgörande fundering som jag skulle det skulle vara skönt att få bolla med er. Så...
2
Svar
22
· Visningar
1 963
Senast: Rhodugune
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp