Lena Furberg
Trådstartare
Kort fråga - någon här som gått IB-gymnasiet? Erfarenheter, tankar, allt möjligt? Tack 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har inte själv gått, men har både vänner som gått och vänner vars barn gått. Alla är mycket positiva! Det är hög närvaroplikt (iaf om man jämför med vanliga gymnasieprogrammet där jag kanske hade tre lektioner i veckan sista året, medan mina IB-vänner gick 8-17 varje dag typ) och väldigt lektionsbundet, men de har alla älskat sin utbildning och den smältdegel av olika kulturer och bakgrunder som möts på utbildningen. Samtliga har känt sig mkt väl rustade för vidare studier, de flesta har dock studerat utomlands efteråt, någon har explicit uttryckt att engelskan blev så dominant att hon kände sig mer studieredo inom engelskspråkig vidareutbildning än svensk, men det beror säkert på att hon också bott utomlands under långa perioder under högstadiet också och därför har mer av ett barnsligt svenskt språk och ett mer "intellektuellt" engelskt.Kort fråga - någon här som gått IB-gymnasiet? Erfarenheter, tankar, allt möjligt? Tack![]()
Jag kom in men valde sedan konstlinje p.g.a. lathet. Syrrans man gick. Han älskade det och kom in på Oxford efteråt. Dock valde han ett annat universitet.Kort fråga - någon här som gått IB-gymnasiet? Erfarenheter, tankar, allt möjligt? Tack![]()