Ibland får jag bita mig i tungan...

Sv: Ibland får jag bita mig i tungan...

Nej och det är ju helt upp till dig, men du frågade efter vart man kan hämta information/fakta och det är det bästa stället om vi pratar quarter.
 
Sv: Ibland får jag bita mig i tungan...

Nej och det är ju helt upp till dig, men du frågade efter vart man kan hämta information/fakta och det är det bästa stället om vi pratar quarter.

Men visst är det lite trist att man måste bli medlem för att få tillgång till viss information? Eller tänker jag fel? Är fördelarna för en gräsrotsryttare så stora att alla egentligen borde förstå hur värdefullt ett medlemsskap är? Jag tycker att det är dyrt. Betalar redan mycket pengar till min tävlingsorganistation för licens och medlemsskap. Skulle jag vara en satsande ryttare så är det ju självklart att tävla AQHA klasser och vara medlem men för blåbären ser jag inte riktigt fördelen.
 
Senast ändrad:
Sv: Ibland får jag bita mig i tungan...

Njae det tycker jag faktiskt inte....

Hur ska en förening/organisation kunna existera utan tex betalande medlemmar? Vem ska betala för all personal som krävs för att sköta all administration osv. Särskilt en organisation som AQHA som sköter all administration runt miljoner hästar runt om i världen.


Jag får samma fråga ganska ofta ang varför man måste vara medlem för att annonsera på vår organisations hemsida. Det kostar 300:-/år för en vuxen, och att få annonsera gratis är ett mervärde vi tillhandahåller våra medlemmar. Om det hade varit gratis hade vi översvämmats av annonser.... vilket endast hade skapat en massa obetalt arbete av frivilliga styrelsemedlemmar och inga nya medlemmar eller stöd för vår förenings arbete.

Och då är våran förening inte ens en registrerande förening med allt ansvar och arbete som det innebär!

AQHA's register kostar att få tillgång till. Som en medlemsförmån får man 10$ varje månad att kolla records för, vilket jag anser väldigt förmånligt!

Jag skulle nog som gräsrotsryttare tycka, att betala de kronorna ett AQHA medlemskap kostar per år är värt det. Jag är med i och stöder min rasförening, jag har hjälp och stöd om jag undrar över något.

Som icke tävlingsryttare kan jag tex ta del av AQHAs Horseback riding program där man loggar sina ridtimmar och får fina priser efter ett visst antal timmar på hästryggen. OCH detta även om du rider en ANNAN RAS.
 
Sv: Ibland får jag bita mig i tungan...

Jo, alla föreningar behöver medlemmar.

Eftersom förra ägaren till min häst inte var seriös och ärlig så är jag tyvärr inte registrerad ägare till honom. Jag har legat på och begärt att förra ägaren ska fixa transfern (som han lovade) men när det inte sker så är det svårt. Förra ägaren lovade givetvis en massa saker som han sen inte infriade:grin: Det är också ett skäl till att jag inte kan tävla rasklasser.

Jag valde t.o.m. bort en del hästar p.g.a. att papprena inte var i ordning och sen råkar jag ut för en oseriös säljare så jag kan i alla fall inte täva i rasklasser. Lite surt.

En soppa att reda ut. För mycket strul och jobb att fixa för en valack utan avelsvärde.
 
Sv: Ibland får jag bita mig i tungan...

Ok, usch ja det låter trist.

Men att vara medlem eller ej i AQHA eller vilken rasförening man nu har är ju upp till var och en och har väl kanske inte riktigt med tråden att göra.

Men om du tänker dig att köpa en ny quarter i framtiden så är det ju då iaf läge att bli medlem, då kan du kolla upp stam och ev resultat på de hästar du är intresserad av och medlemskap krävs ju ändå för ägarbyte.

Som du nu vet så är det viktigt att man får se/skicka en påskriven transfer innan köp.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Tittar in i ditt kök del 27

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Patellaluxation på renrasig katt
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp