Ibland känner jag mig så misslyckad

Sv: Ibland känner jag mig så misslyckad

Alltså oavsett vad man gör så kommer folk att undra varför man gör som man gör. Det är viktigt att göra vad man kännner sig trygg med och vad som passar en själv och ens barn såklart. Amma om man vill, mata när det passar barnet, bära när det vill bli buret och sova när det vill ( i viss måtta, det går ju att pusha lite så det passar ens eget sovschema rätt så bra för de flesta)
 
Sv: Ibland känner jag mig så misslyckad

Men är han redo att börja äta smakportioner än då? Om bröstmjölken räcker för honom finns ingen anledning att tvinga i honom annat. Han kommer att börja äta annat tids nog, det är ounvikligt. Men tvinga honom inte i onödan än. Man måste inte börja med mat vid 6 månader, det är helt individuellt när man är redo och mjölken räcker längre än så.

Om ni vill ge honom mat så ge honom sånt som han VILL ha. Bröd som du sa, kanske med mycket smör? Plockmat brukar ju gå bra. Låt honom smaka på maten ni äter, när ni äter. Barn gör som vuxna och det blit mindre press om ni gör det tillsammans och om han inte måste äta om han inte vill.

Flaska behövs ju inte heller om han kan dricka vatten ur mugg som du säger. :)

Ang sovbiten vågar jag inte kommentera det för jag har ingen erfarenhet och där måste man nog känna efter själv om det är så att barnet behöver tryggheten hos er än eller om det skulle gå att få honom att sova själv. Jag hade nog haft svårt att tvinga bort ett så litet barn till en för honom otrygg sovplats.

Jag tycker att det låter som att han är helt normal. Man ska nog var försiktig med att ta rekomendationer som finns på för stort allvar. När din son är redo för nya steg kommer han att visa det. Som en släkting sa till mig, låt saker och ting ha sin gång och hetsa inte. När barnen är 18 kan de med allra största sannolikhet både äta själva, sova i egna rum och allt det där som de flesta kan göra. Det viktigaste för ett litet barn är trygghet. :)
 
Sv: Ibland känner jag mig så misslyckad

Hinner inte läsa hela tråden, men är det ett problem att amma och samsova? Om inte, så kan du släppa hela grejen. Det blir folk av dem ändå.

//Pallas, som ammat i tre år, varav helamning i 7-8 månader, och tidvis samsover med 5- pch 6-åring.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 399
Senast: G-uldlock
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 017
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 675
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Jag har läääänge haft problem med sömnen, att somna och att jag vaknar upp mycket på nätterna. Ätit sömnmedicin i typ 15 år och den...
Svar
9
· Visningar
822

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp